Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Století a tisíciletí

Autor
Mgr. Markéta Krůželová
Datum vložení
22. 3. 2018
3 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

časová přímka
letopočet
století
tisíciletí

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Markéta Krůželová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 21. 11. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Lenka Trunečková 5.2.2009

Komentář

Děkuji za výbornou pomůcku, ale napřed bude třeba odstranit závažné nedostatky. Náš (křesťanský) kalendář nezačíná rokem 0. Odkazuji na stránku: http://www.vesmir.cz/clanek.php3?CID=503 . Je zde pěkně vysvětleno, jak je to s tím počítáním.
K pomůcce: na číselné ose dole bych tu nulu z praktických (matematických) důvodů nechala. Ale v úlohách nahoře bude třeba všechna čísla zvětšit o 1. Např.: 1-100 po Kr. = 1. století, 101-200 po Kr. = ..., 100 př. Kr.-1 př. Kr.= 1. století př. Kr....atd.
Petr Hopfinger 9.2.2009

Komentář

Po přečtení článku ve Vesmíru musím konstatovat, že to, jestli zahajujeme kalendář rokem 0 či 1 mi přijde formalita a ne závažný nedostatek. Důležité je, aby žáci tušili co je to patnácté století.
Jan Syblík 17.2.2009

Komentář

Nesouhlasím s tím, že jestli zahajujeme kalendář rokem 0 či 1 je formalita.

Žáky ve škole učíme počítání kalendáře podle historického letopočtu. V tomto letopočtu rok nula není (po roce 1 před Kr. následuje rok 1 po Kr.) Z toho důvodu je materiál STOLETÍ A TISÍCILETÍ.doc nesprávný a neměl být recenzentem puštěn a je nutné jej přepracovat.

Tím, že dětem tvrdíme, že 0 - 99 po Kr. je 1. století a že 1500 - 1599 po Kr. je 16. století se na nich podepisujeme, a proto až jednou v nějaké vědomostní soutěži označí rok 1500 jako 1. rok 16. století (1500 je posledním rokem 15. století), tak spláčou nad výsledkem.

Na závěr chci znovu zdůraznit, že děti učíme historický letopočet a ne astronomický.

Petr Hopfinger 22.2.2009

Komentář

Kolego Styblíku, faktograficky máte pravdu. Jen nevím, jestli by výstupem výuky měla být schopnost odpovídat ve vědomostních soutěžích.
Lenka Trunečková 23.2.2009

Komentář

Ano, pane kolego Hopfingře, skutečně cílem výuky a výchovy nejsou znalosti pro soutěže, ale naučit děti, hledat pravdu a dobro. A nemůžeme začít bagatelizováním pravdy. (Skutečně tato neznalost nenapáchala snad větších škod, než že novináři pletli hlavy lidem v roce 2000 tím, které je vlastně století a tisíciletí, ale když víme, co je dobré, bylo by vysoce nesprávné a neprofesionální to žákům neříci. K tomu Vám přeji hodně odvahy.)
Jan Syblík 23.2.2009

Komentář

Vážená paní kolegyně Trunečková,
souhlasím s tím, že cílem výuky a výchovy nejsou znalosti pro soutěže.

V mém komentáři jsem pouze vyjádřil údiv nad tím, jak mohl být schválen recenzentem materiál, který je evidentně nesprávný. Jestliže chceme pracovat se správnými fakty, tak nelze dětem předložit, že 0 – 99 po Kr. je 1. století, když správně má být uvedeno 1 – 100 po Kr. je 1. století.

Zmatky okolo roků 1999, 2000 (poslední rok 20. století) a 2001 (první rok 21. století) byly vyvolány neznalostí či podceňováním faktu, že v historickém letopočtu rok nula není (po roce 1 před Kr. následuje rok 1 po Kr.).