10 způsobů, jak vytvořit bezpečné prostředí pro LGBT+ žáky
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Jak se cítí LGBT+ žáci ve vaší třídě a škole? A jak bezpečné prostředí to pro ně je? V tomto článku se podíváme na 10 způsobů, které nám mohou pomoci takové bezpečné prostředí vytvořit.
Jak se cítí LGBT+ žáci ve vaší třídě a škole? A jak bezpečné prostředí to pro ně je? V tomto článku se podíváme na 10 způsobů, které nám mohou pomoci takové bezpečné prostředí vytvořit.
ČT EDU
inkluze
LGBT+
technologie
třídní učitele
vzdělávání
žáci
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslav Mašek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 16. 06. 2021
- Datum vzniku: 16. 06. 2021
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Jirka Kruspe
10.7.2021
Komentář
Na tý škole... um, parodii na školu je vás škoda.

E Kocourek
7.8.2021
Komentář
Pár poznámek k některým v článku zmíněným požadavkům:
Respektujte soukromí LGBT+ žáků.
V první řadě ať si svoje soukromí chrání oni sami. Nejlepší strategie je podle zásady "Don´t ask - don´t tell!" Takže se žáků nebudu na jejich sexuální orientaci vyptávat, a očekávám, že oni si ji nechají pro sebe. Že třídě nebudou svoji sexuální orientaci vnucovat.
Podpořte žáky, kteří přiznají svou homosexualitu.
Předem důrazně vysvětlím, že o žádná přiznání nestojím, a pokud se někdo PŘESTO přizná, zeptám se ho nebo jí, čemu nerozuměla.
Netolerujte xenofobní či homofobní chování.
Čeští a bruselští zákonodárci už zakázali ledacos, ale xenofobii ještě ne. Pokud někdo při pohledu na veřejné projevy homosexuálního vztahu zvrací, nedivím se mu. A jeho zvracení toleruji. Doporučím tedy žákům, aby svoji sexuální orientaci ve škole neprojevovali.
Zabraňte diskriminaci a šikaně.
Záleží na vymezení šikany. Nedovolím násilí mezi žáky, ale pokud se jeden žák nechce bavit s jiným žákem, je to jeho věc a nikoli moje.
Respektujte soukromí LGBT+ žáků.
V první řadě ať si svoje soukromí chrání oni sami. Nejlepší strategie je podle zásady "Don´t ask - don´t tell!" Takže se žáků nebudu na jejich sexuální orientaci vyptávat, a očekávám, že oni si ji nechají pro sebe. Že třídě nebudou svoji sexuální orientaci vnucovat.
Podpořte žáky, kteří přiznají svou homosexualitu.
Předem důrazně vysvětlím, že o žádná přiznání nestojím, a pokud se někdo PŘESTO přizná, zeptám se ho nebo jí, čemu nerozuměla.
Netolerujte xenofobní či homofobní chování.
Čeští a bruselští zákonodárci už zakázali ledacos, ale xenofobii ještě ne. Pokud někdo při pohledu na veřejné projevy homosexuálního vztahu zvrací, nedivím se mu. A jeho zvracení toleruji. Doporučím tedy žákům, aby svoji sexuální orientaci ve škole neprojevovali.
Zabraňte diskriminaci a šikaně.
Záleží na vymezení šikany. Nedovolím násilí mezi žáky, ale pokud se jeden žák nechce bavit s jiným žákem, je to jeho věc a nikoli moje.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.