Chatbot EMA
2 průměrné

Která je ta nej...

Autor
Mgr. Renata Nogolová
Datum vložení
22. 3. 2018
6 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

mediální výchova
reklama

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Renata Nogolová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 23. 11. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: interaktivní cvičení
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 25.11.2010

Komentář

Vážená paní kolegyně,

aktivita se mi celkem líbí, nevím, zda se jedná o přímou vazbu na mediální sdělení, ale pracujete v závěru i s porovnáním marketingových kampaní a subjektivní kvality inzerovaného produktu, takže v pořádku (vytváření názoru na manipulativní komunikaci je součástí ČJL a 1. stupni), podle mého soudu je to hraniční téma spíše s oborem výchova k občanství na 2. stupni: kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.

Upozorňuji, že nástrojem marketingu je sice reklama, ale sloveso popisující činnost zadavatele reklamní kampaně rozhodně není "reklamovat". Doporučuji v pracovním listu nahradit za: inzerovat, prosazovat na trhu prostřednictvím reklamy nebo podobně.

Petr Koubek, didaktik ČJL
Miroslav Melichar 25.11.2010

Komentář

Hledat něco na internetu nemusí být snadné - zkusil jsem zadat úkol najít definici čokolády a čokoládové pochoutky žákům 1.r. gymnázia (tedy 15-16 let) a nepovedlo se jim to. Našli, že čokoláda má mít nad 35 % kakaa. Namítl jsem, že je také bílá čokoláda. Když jsem jim poradil, že je rozdíl v tuku, tak odhadovali, že je ho v čokoládě méně nebo je kvalitnější - sami ale nezjistili, že to má být u čokolády čisté nebo skoro čisté kakaové máslo. Zvláště mladším dětem tedy asi bude třeba poradit kde hledat a co hledat. Nebo to zvládají lépe?
Renata Nogolová 25.11.2010

Komentář

Vážení páni kolegové,
zdá se mi, že poněkud odbíháte od tématu. Účelem mého materiálu bylo poukázat na vliv reklamy na jednoduchém pokusu týkajícím se nejdostupnější pochutiny mezi dětmi. Zde si můžou opravdu vyzkoušet, jak se věci mají... Pokud tento pokus vyvolal diskuzi na akademické úrovni, je to jen dobře... Co se týče připomínky p.Koubka, tak s ní souhlasím, sloveso "reklamují" souvisí s reklamací(chybička se vloudila). K připomínce p.Melichara - Podle EU má čokoláda obsahovat nejméně 35% pevných složek kakaa. Pokud je jich méně, nesmí být nazývána čokoládou, ale čokoládovou pochoutkou, někdy také polevou. Bílá čokoláda je cukrářský výrobek založený na kakaovém másle bez pevných kakaových složek atd. Ale to už jsme někde úplně jinde... A hledání na internetu? Úkol je to sice náročnější, ale nutí žáky k většímu poznání a překážky jsou k tomu, aby se překonávaly. Vždy je tu pak učitel, který poradí...
R. Nogolová
Miroslav Melichar 26.11.2010

Komentář

Paní kolegyně, ve Vašem materiálu je napsáno: "Najděte na internetu informace o rozdílu mezi čokoládou a čokoládovou pochoutkou." Jsme někde úplně jinde?
Miroslav Melichar 26.11.2010

Komentář

Ještě mě napadá, že stojí za to zdůraznit hlavní rozdíl a neodvolávat se ani na EU: čokoládové pochoutky jsou zpravidla jasně nezdravé, protože mnohdy obsahují vysloveně nezdravé tuky (s vysokým obsahem transkyselin).
Helena Řehoutová 26.11.2010

Komentář

Přikláním se k názorům pánů a dodávám: "studování údajů" z obalů čokolád a doporučované vyhledávání informací zabere spoustu času. Přímá aktivita související s vybraným výstupem je minimální. Je opravdu nutné zařazovat práci s internetem do podobných učebních materiálů jen proto, že je jakýmsi trendem? Je velmi pohodlné a „inovativní“ napsat „vyhledejte“, ale když žáci neví kde? Zadala jsem do vyhledavačů (i do encyklopedických) „čokoládová pochoutka“. Vyhledané odkazy zprvu nevedly k potřebným informacím. Nebylo by lepší k naplňování zvoleného výstupu např. diskutovat, zkusit dramatizaci, vytvořit nebo porovnávat vytvořené reklamní slogany? A chceme-li opravdu práci s informacemi zařadit, nepřiblížíme dětem, kde mají hledat, zvlášť jsou-li to žáci ve věku 10 – 12 let? O to asi panu Melicharovi šlo. Myslím si, že postupoval správně a jistě svou připomínku nemyslel nijak zle. Jak sám píše, jeho studenti vyhledali poměr kakaa v čokoládě - proč tedy ta připomínka autorky o obsahu kakaa podle EU?
P.S.: A prosím, promiňte mi. Ne každá "diskuse na akademické úrovni", jak píšete, je lichotivá pro autora. Pokud to takto Vámi bylo myšleno. H. Řehoutová