Chatbot EMA
3 dobré

Vyvraždění Slavníkovců

Autor
Mgr. Robert Vlk
Datum vložení
22. 3. 2018
2 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

historický pramen
kronika
legenda
Slavníkovec

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Robert Vlk
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 04. 01. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 10.1.2011

Komentář

Texty jsu přínosné pro výuku jak historie, tak češtiny, úkoly se mi jeví dobře zacílené, jen se mi nezdá nejvhodnější otázka první, rozdíly v narativu a podání událostí nejsou totiž zrovna zřejmé. Pro takové srovnání by bylo lepší vzít jiné části legendistického textu než jsou pasáže o životě světce.
Legenda přeci obsahuje část o přenesení ostatků svatého do místa věčného spočinutí, což kroniky udávají řídce, případně oslavuje zázraky spojené se Světcovou osobou.
Myslím, že takto položená první otázka povede žáky k fabulování a ne k jednoznačnému poznání. To není úplně špatně, pokud se jedná o poznávání skutečnosti jim blízké. Pokud učíme o vzdálených časech, pak bych byl opatrnější.
Sám bych nevěděl, jak odpovědět na první otázku jinak než na třetí...
Za zajímavý bych pro studenty gymnázia naopak považoval poznatek, že legendista bližší smrti Svatého píše o jeho životě stručně, zatímco legendista vzdálený, byť jen o 10 let, což v té době nic neznamená, vyvraždění Vojtěchových příbuzných věnuje více prostoru a v líčení je květnatější... a nějak s tímto poznatkem dál pracoval, ověřil ho na dalších textech, třeba Svatováclavských.
Petr Koubek, didaktik ČJL, VÚP v Praze