Experiment pro důkaz vzniku kyslíku
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Lenka Benediktová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 21. 02. 2020
- Datum vzniku: 20. 02. 2020
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů zapojených do projektu s publikovaným materiálem.
Po této reflexi jsem volal již u první části seriálu - Přehledu koncepcí vzniku života. Zkusili učitelé i tento materiál využít ve výuce, došlo k pozitivnímu posunu vzhledem k dřívější praxi?

Komentář
Zdroje k experimentu:
Bohuslav Řehák, profesor Raisova stát.ústavu učitelského v Jičíně: Přírodopisné praktikum. V Jičíně 1931 - nákladem vlastním.
MUDr. RNDr. Ferdinand Herčík: Mladý biolog. Fr. Borový, Praha 1941
Oba autoři doporučují pokus uspořádat tak, že unikající kyslík zachycují obrácenou nálevkou do zkumavky, kde jej pak lze dokázat doutnající třískou. Nepoužívají do vody jedlou sodu, Herčík doporučuje přidat trochu sodové vody. Řehák je provádí nejprve pokus s obyčejnou vodou, pak jej opakuje s převařenou vodou, která neobsahuje CO2 a ukázuje, že v ní kyslík nevzniká. Pak sodovou vodu přidává a produkce kyslíku začne. Herčík navrhuje počítat unikající bublinky ve stínu a na světle. Řehák doporučuje dát do vody místo rostliny kousek houby, kořen bobu nebo cibuli a ukázaat, že tkáně bez chlorofylu kyslík neprodukují.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.