Využití IKT v hodinách chemie
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
V rámci laboratorních prací z předmětu chemie, prováděných žáky, jsou využívány i prostředky informačních a komunikačních technologií. Žáci v průběhu laboratorních prací, kromě podkladů v sešitě a pracovních listech, používají i speciální programy. Tento příspěvek je zaměřen na využití programu ChemSketch v hodinách chemie, a to na příkladu konkrétní laboratorní práce. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
V rámci laboratorních prací z předmětu chemie, prováděných žáky, jsou využívány i prostředky informačních a komunikačních technologií. Žáci v průběhu laboratorních prací, kromě podkladů v sešitě a pracovních listech, používají i speciální programy. Tento příspěvek je zaměřen na využití programu ChemSketch v hodinách chemie, a to na příkladu konkrétní laboratorní práce. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
gramotnosti
Chemie
ChemSketch
Informační a komunikační technologie
PPUČ
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jiří Kutina
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 28. 02. 2019
- Datum vzniku: 27. 02. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Miroslav Melichar
28.2.2019
Komentář
Je nesporné, že je dobře seznámit žáky s programem ChemSketch. Pokud je cílem právě ono seznámení s programem, tak článek plní svůj účel. Pokud je ale cílem, aby si žáci dokázali dobře představit prostorovou stavbu molekul uhlovodíků, pak je využití programu pochybné a článek zavádějící. Obrázky modelů organických molekul obsahuje každá učebnice, ale konkrétní představu řada žáků získá teprve tehdy, když drží v ruce (a hlavně když vytvoří ze stavebnice) reálný 3D model. (A je poněkud záhadou, co je to pentan s rozvětveným řetězcem u 3. C.)
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.