YouTube, spojenec při rozvoji gramotností
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
čtenářská gramotnost
1
didaktická pomůcka
1
digitální gramotnost
1
gramotnost
1
YouTube
1
youtubeři
1
digitální technologie
PPUČ
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Vanda Vaníčková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 08. 02. 2019
- Datum vzniku: 21. 01. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Bořivoj Brdička
23.1.2019
Komentář
To mi připomělo hned 2 zcela odlišné články Spomocníka (mají odstup 8 let):
Školní sbor se proslavil na YouTube
Internet nás zavádí na scestí!
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Článek může být inspirací pro učitele právě v oblasti rozvoje digitální gramotnosti žáků.
1) Autorka článku považuje You Tube za dobrou didaktickou pomůcku.
2) Autorka článku předkládá náměty k možnostem rozvíjení digitální gramotnosti žáků s ohledem na tematické oblasti očekávaných výsledků učení DG:
– Člověk, společnost a digitální technologie
– Tvorba digitálního obsahu
– Informace, sdílení a komunikace v digitálním světě
3) Autorka článku zmiňuje i náměty pro rozvoj čtenářské gramotnosti žáků.