Chatbot EMA
5 skvělé

Proč mobily ve škole používat

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
8. 2. 2019
12 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Audrey Watters
Beth Holland
detox
digital wellbeing
George Couros
mobil
nomofobie
politika
postluddismus
Richard Culatta
zákaz
závislost

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 08. 02. 2019
  • Datum vzniku: 14. 01. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 6.2.2019

Komentář

Zájemci o problematiku zákazu mobilů snad již postřehli, že je možné najít vědecky podložené důkazy pro obě krajní varianty řešení problému. Dnes jsem narazil na článek v The Journal odkazující na studii amerického federálního ministerstva školství (ED.gov), jehož samotný titulek mluví za vše:
Lower Rates of Cyberbullying in Schools Where Phones are Allowed

Bořivoj Brdička 2.4.2019

Komentář

Smartphones in school: Ban, restrict or allow?
shrnutí různých názorů BBC

Bořivoj Brdička 7.5.2019

Komentář

Mobily opět v ČT
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100506/video/694031
Připadám is jako Don Quijote. Jen drobná zmínka o tom, že odborníci mají různé názory. K tomu, proč, se reportáž nedopracovala.

Jan Maršák 7.5.2019

Komentář

Vyjdeme-li z výše uvedené citace z Tajného učitele, pak bráno do důsledků, nemá smysl zakazovat cokoli, protože podle této logiky žádný zákaz ničemu nepomůže. Tudíž nemá smysl vlastně ani vytvářet např. nějaká pravidla jednání, protože v každém pravidlu je vždy obsažen jistý druh zákazu. 

Bořivoj Brdička 7.5.2019

Komentář

Ještě trochu jinak. Nemá smysl žákům zakazovat mobily, pokud se s tím neztotožní. Pak budou zákaz porušovat. Když se s tím ztotožní, je zase zbytečné takový zákaz vydávat. Pak je lepší dohoda na určitých pravidlech.

Jan Maršák 7.5.2019

Komentář

Co si ovšem představit pod pojmem \"pokud se s tím neztotožní\". Žáci se často s mnohými zákazy (pravidly) jistě neztotožňují a přesto je musí dodržovat (např. školní řád). A určitě proto není zbytečné je vydávat jen proto, že mohou být porušovány. Jejich porušování má pak přirozeně pro každého nějaké konsekvence.

Bořivoj Brdička 6.8.2019

Komentář

Zajímavou inspirací může být Školní WIFI ZŠ a MŠ Kladno.