Chatbot EMA
5 skvělé

Co je In a co Out podle ISTE

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
26 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

digitální občanství
inovace
ISTE
styly učení
trendy
tvořivé myšlení
vzdělávací prostředí
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 08. 10. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ondřej Neumajer 9.10.2018

Komentář

Pěkný soupis trendů.


Dovolil bych si ale polemizovat s označením e-mailu jako překonaného prostředku. Ano, je nutné se zaměřovat i na jiné způsoby online (synchronní) komunikace. A stejně je mnohdy pravda, že žáci ZŠ dnes běžně emaily používají skutečně jen v okamžiku, když jim tam přijde potvrzení pro registraci do nové sociální sítě. Ovšem v mimoškolním světě je e-mail zásadní a i klíčový prostředek (asynchronní) komunikace, který se za ty roky osvědčil a odhaduji, že jen tak nezmizí. Proto by jeho vhodné používání mělo být součástí výuky i školy.


ON

Bořivoj Brdička 10.10.2018

Komentář

Řekl bych, že v tomto případě by se hodilo přirovnání k finskému nepovinnému psaní rukou. Všichni víme, že to občas potřebujeme, ale výuka se musí koncentrovat na něco trochu jiného. Jsem si jist, že ISTE nenabádá učitele, aby mail zcela vypustili. Nakonec jsme díky schopnostem našich žáků mailovat pořád nejlepší v mezinárodním srovnání ICILS 2013 (https://spomocnik.rvp.cz/clanek/19347/).


Nedá mi to, a musím vzpomenout profesora Kulta, který mi za bojkot přesného počítání na logaritmickém pravítku v roce 1973 dával na SPŠST 5 z matematiky. Spolužák Taraba měl již tenkrát jako první ve třídě kalkulačku. Já ji dostal až při nástupu na ČVUT. Diplomku jsem již dělal na programovatelné. Kdo si dnes vzpomene na to, jak technici počítali na log. pravítku? Historii milovný didaktik počtů si jen povzdechne, že se pomocí pravítka daly mnohem snadněji vysvětlovat souvislosti.