Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se také říká „scaffolding", doslova „stavění lešení" - lešení, které žák potřebuje, než si začne být jistější, lešení, které mu pomůže stát se samostatným a zodpovědným za své vlastní učení. Učitelé CLIL (integrované výuky) musejí stavět hned dvojí lešení - jednak pro odborný předmět, jednak pro jazyk. Tento článek představuje nejrůznější strategie a techniky pro scaffolding v obou oblastech.
Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se také říká „scaffolding", doslova „stavění lešení" - lešení, které žák potřebuje, než si začne být jistější, lešení, které mu pomůže stát se samostatným a zodpovědným za své vlastní učení. Učitelé CLIL (integrované výuky) musejí stavět hned dvojí lešení - jednak pro odborný předmět, jednak pro jazyk. Tento článek představuje nejrůznější strategie a techniky pro scaffolding v obou oblastech.
CLIL
CLIL (Content and Language Integrated Learning)
integrovaná výuka
multimodalita
strategie učení
styly učení
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Lenka Tejkalova
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 03. 11. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.