5 skvělé

Boti v roli výukových asistentů

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4.12.2018
2 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Ashok Goel
asistent
bot
hluboké učení
chatbot
chatbotová učebnice
IBM
robot
strojové učení
umělá inteligence
Watson

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 04. 06. 2018
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 4.6.2018

Komentář

Logické vyústění trendu! Dalo se očekávat, jak skončí učitelé vybavení zde tolik propagovanými digitálními kompetencemi. Jako papouškovači botem nabízených "použitelných existujících lekcí, odpovídajících výukových strategií a doporučených vhodných výukových aktivit".


Zbývá vysvětlit, kde a jak že se vylíhne onen "archiv vybraných kvalitních digitálních učebních materiálů". Vytvoří ho boti? Opravte mne, pokud se mýlím, ale odhaduji, že boti nedokážou ani posoudit, který učební materiál je a který není "kvalitní".


Takže kde se vezme ten archiv? Inu, nejspíš ty materiály vytvoří učitelé. Skuteční učitelé - takoví, kteří nepotřebují boty, aby jim tito boti vybírali "použitelné  lekce".


A jak je to s "digitálními kompetencemi"? Učitel by měl umět používat výpočetní techniku. Učitel by měl umět programovat. Učitel by měl umět vytvářet algoritmy. Jak to souvisí či nesouvisí s  "digitálními kompetencemi", posuďte sami.

Bořivoj Brdička 5.6.2018

Komentář

Možná se dočkáme i toho, že boti budou tvořit. Zatím ale jen shromažďují informace a třídí je. Skutečně jsou schopni pro vás najít to, co nejspíše potřebujete. Učitel nepotřebuje umět programovat. Potřebuje tušit, co takový bot vlastně dělá, aby mohl jeho služeb dokonale využít.

Jan Maršák 12.6.2018

Komentář

\"Možná se dočkáme i toho, že boti budou tvořit.\" Co si ale představit pod tvořivým botem? Budou tvořit jako lidé? Budou tedy kreativní jako lidé? A jak se boti stanou tvořiví, jestliže jde o naprogramované věci pomocí algoritmů? \"Programovaná tvořivost\" či \"programovaná spontanieta\" jsou oxymorony, neboť v principu je nemožné programovat zcela neznámý úkol.  

Bořivoj Brdička 12.6.2018

Komentář

Pane Maršáku, je tady určitá obtíž. Stroje vybavené schopností hlubokého učení se již neprogramují tak, jak jsme byli zvyklí. Dalo by se to popsat spíše tak, že se trénují v tom, dělat určité věci, a oni se v tom stále zlepšují. Narozdíl od nás totiž nezapomínají. Nechci tvrdit, že jsou tvořiví, to nejsou. Nikdy nebudou mít stejné schopnosti s lidmi. Nicméně se to dá k tvorbě přirovnat. Psal jsem o tom zde: Komu patří práce strojů?

Jan Maršák 12.6.2018

Komentář

"Stroje vybavené schopností hlubokého učení se již neprogramují tak, jak jsme byli zvyklí." Pane doktore, to vím, ale pořád jde přesto o programy, které vytváří člověk. A "trénování" botů  "dělat určité věci" a že "oni se v tom stále zlepšují", je důsledek jen vymýšlení stále sofistikovanějších programů vytvářených člověkem. A že nezapomínají jako my, je dáno konstrukcí botů ( jejichž paměť na rozdíl od naší paměti je stálá ) a tato konstrukce je opět dílem člověka.

Bořivoj Brdička 13.6.2018

Komentář

To všechno je samozřejmě pravda.