5 ISTE trendů pro tento školní rok
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 07. 09. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Pro porovnání je zajímavé prostudovat též nejnovější, poněkud obsáhlejší Horizon Report: 2017 K–12 Edition, který CoSN jako obvykle vybavila doprovodným pomocným Toolkitem:
http://2017-nmc-cosn-horizon-report-k12resources.org/
Komentář
Velká část pegagogiky, a v USA zvlášť, žije v zajetí krátkodobých, školních cílů a nejlépe těch testovatelných. Velmi výrazně se to týká i pedagogického výzkumu, a to i u nás. A také školské politiky - PISA jako kritériu a cíl. Přitom je jasné, že mnohé cíle vzdělávání jsou výrazně dlouhodobé. Proč to zde píši:
ad 2 Okamžitá zpětná vazba je pěkná věc, pokud učíte řešit kvadratikcé rovnice. Když jde o kritické myšlení, mediální gramotnost (bod 4), psaní eseje, sebereflexi, nové pojetí mediálního občanství (ad 5), je to nesmysl.
Komentář
Téměř se vším souhlasím. K 5. bodu se pokusím přidat svůj postoj. Jsem pro, aby kromě bezpečnosti škola řešila i další témata spojená s internetem. Asi nejdůležitější je přivést žáky k poznání, že technologie mohou použít k osobnímu růstu. Jde o to, posunout jejich sklon k napodobování špatných vzorů pozitivním směrem. Tak trochu se mi to spojuje s digitálním občanstvím, které si klade za cíl pozitivně ovlivnit celou společnost. To je samozřejmě utopie. Víru bychom si snad i přesto mohli zachovat.
Komentář
Boj proti dezinformacím - obsesivní téma rvp.cz a některých jeho autorů. Připomínám, že dosud nikdo na rvp.cz nepředvedl použitelný algoritmus, jak rozpoznat dezinformaci. Nabízeny jsou leda způsoby, jak zjistit, co považuje za dezinformaci Ministerstvo pravdy (a "neziskovky" v jeho žoldu). Což IMO není totéž.
Metodika Freda Bakera je pěkná, ale rozpoznání věrohodného zdroje neřeší. To, že zdroj používá manipulativní postupy, nevypovídá o pravdivosti či nepravdivosti nabízeného informačního obsahu.
Nové pojetí digitálního občanství směrem ke konání dobra? Připomínám, že ve společnosti zdaleka nepanuje shoda, které že změny jsou pozitivní, a nezvaní pachatelé dobra jsou nezanedbatelnou částí společnosti považováni za škůdce.
Komentář
Zde vidíte opět jednu zcela typickou ukázku dezinformačního postupu, a sice zpochybňování pokud možno všeho. Stačí, když je čtenář na pochybnostech. Pak je již snazší ho zmanipulovat. Učte se na panu Kocourkovi!
Komentář
Ad E Kocourek: Co si představit pod onou "nezanedbatelnou částí společnosti" a koho pod "nezvanými pachateli dobra"?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.