Jak komplikuje špatná znalost mateřštiny učení se cizímu jazyku
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Žaneta Pixová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 12. 09. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: jazykové vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
V článku to není nikde výslovně zmíněno, ale z odkazu na maturitní zkoušky usuzuji, že jde o poznatky středoškolské. To mne zajímá. Avšak kapitola \"Co s tím\" je pro mne zklamáním. Zejména co s tím \"v případě, že chybí základní znalosti\" (míněno mluvnice českého jazyka, předpokládám). Neboť to je případ, jehož četnost výskytu odhaduji někde mezi \"u převážné většiny studentů\" a \"u úplně všech studentů\".
A co se tedy v článku doporučuje, co se osvědčilo? Napřed vyjasnit daný jev v mateřštině. Ano, právě to mi doporučila i moje nadřízená. Ale neměli by toto nezbytné vyjasňování provádět češtináři a nikoli učitelé cizích jazyků?
Řeknu to natvrdo - učit středoškolské studenty českou mluvnici by měli češtináři a česká mluvnice by se měla zkoušet u maturity. Nejlépe místo těch neužitečných ptákovin, které se u maturity zkouší teď.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.