Současné problémy s implementací vzdělávacích technologií
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 22. 06. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Dovolím si citovat: "Nasazení technologií může být přínosné pouze tam, kde je na to celá škola důkladně připravena. Naopak, při nedostatečné přípravě a souhře celého systému je téměř jisté, že plošné nasazení technologií bude kontraproduktivní, tj. že může přinést více škody než užitku."
Neopakujeme zarputile stejnou chybu - tentokrát s interaktivními tabulemi?
Komentář
Dovolím si citovat. Paní magistra Hublová napsala: \"Neopakujeme zarputile stejnou chybu - tentokrát s interaktivními tabulemi?\" Ano, v Česku dochází k opakování stejné chyby. Ale ta chyba je o několik úrovní obecnější, než nějaké nesmyslné předražené interaktivní tabule. Tou opakující se chybou je NESVOBODA.
Navrhuji experiment. Ať nějaká bohatá škola dá svým učitelům do rukou skutečné peníze (a ne nějaké fiktivní nepeníze \"s mašličkou\", za které se smí nakupovat jen přesně vymezené nepotřebné nesmysly u předem stanovené firmy) a pak můžeme počítat, kolik šílenců ty peníze utratí za interaktivní tabule.
A citát z článku: \"Nasazení technologií může být přínosné pouze tam, kde je na to CELÁ škola důkladně připravena.\" To je argument všech sabotérů. Celá škola nebude nikdy připravená na nic. Přimlouvám se za to, aby \"technologiemi\"(kdo vymyslel tak šílený termín?) byli podpořeni ti učitelé, kteří o to stojí.
Komentář
Děkuji, pane Marku, za reakci. Měla jsem spíš na mysli situaci, že se nejprve kupuje \"materiál\", a pak se vymýšlí, jak s ním zacházet a co se s ním vlastně dá dělat.
Myslím, že by se měla každá škola zamyslet současně s výběrem techniky (a je už jedno jaké), jestli je také schopna zajistit proškolení (a to nejen v oblasti obsluhy, ale - především - v oblasti didaktické/metodické) všech zainteresovaných zaměstnanců. Jinak kupuje jen \"kusy železa\" pro nadšence.
Komentář
Já stojím na straně těch nadšenců. Zlepšení, pokud k nějakému dojde, nebude způsobeno ministerskými dekrety, ale působením oněch nadšenců. Čím více \"kusů železa\" (dle VLASTNÍHO výběru) budou mít k dispozici, tím převratnější budou změny.
Naznačila jste, paní magistro, že \"nejprve se kupuje materiál\". Domnívám se, že nákupu materiálu zpravidla předchází ROZHODNUTÍ materiál koupit, a TAM vidím zakopaného psa. Kdo o tom rozhoduje, z jakých pohnutek, s jakým zájmem ...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.