Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

chyby
mateřský jazyk
problémy
příklady z výuky
tipy do výuky
výuka angličtiny
výuka němčiny

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Žaneta Pixová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 12. 09. 2017
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: jazykové vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

RNDr. I. Marek 12.9.2017

Komentář

V článku to není nikde výslovně zmíněno, ale z odkazu na maturitní zkoušky usuzuji, že jde o poznatky středoškolské. To mne zajímá. Avšak kapitola \"Co s tím\" je pro mne zklamáním. Zejména co s tím \"v případě, že chybí základní znalosti\" (míněno mluvnice českého jazyka, předpokládám). Neboť to je případ, jehož četnost výskytu odhaduji někde mezi \"u převážné většiny studentů\" a \"u úplně všech studentů\".


A co se tedy v článku doporučuje, co se osvědčilo? Napřed vyjasnit daný jev v mateřštině. Ano, právě to mi doporučila i moje nadřízená. Ale neměli by toto nezbytné vyjasňování provádět češtináři a nikoli učitelé cizích jazyků?


Řeknu to natvrdo - učit středoškolské studenty českou mluvnici by měli češtináři a česká mluvnice by se měla  zkoušet u maturity. Nejlépe místo těch neužitečných ptákovin, které se u maturity zkouší teď.