Standardy ISTE 2016 pro žáky
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: ISTE
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 05. 09. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Nechtěl jsem psát komentář přímo do příspěvku, který v této podobě může být odkazován jako překlad aktuálních Standardů ISTE. Vložím ho tedy sem.
Toto je již 3. verze Standardů ISTE pro žáky. O obou předchozích (1998, 2007) jsme svého času informovali:
ISTE a její standardy technologických dovedností studentů
ISTE zveřejnila návrh nových technologických standardů
Standardy technologických dovedností pro žáky od ISTE
Posun směrem k aktuálnímu vývoji světa je v nejnovější verzi samozřejmě patrný. Mnohem zřetelnější jsou schopnosti (konektivistické) spolupráce a konstruktivní tvorby v online prostředí. Mě osobně nejvíce potěšilo, že se na prvním místě objevila pro nás dosud ne zcela zažitá schopnost používat technologie ke svému vlastnímu zdokonalování (Umocněný student).
ISTE chápe tyto standardy jako obecný cíl pro absolventy škol všech úrovní. Předpokládá se, že si je školy a jednotliví učitelé přizpůsobí svým konkrétním potřebám a integrují do výukových plánů. Blíže se ISTE věnuje propojení s nejpoužívanějšími americkými všeobecnými standardy Common Core (ISTE Standards and the Common Core). Za přečtení stojí 5 důvodů potřebnosti ISTE Standardů pro žáky 2016 od samotné jejich editorky Sarah Stoeckl:
1. Musíme žáky připravovat na budoucnost.
2. Život již není rozdělený na digitální či fyzický – je hybridní.
3. Důležité nejsou nástroje, ale učení.
4. Stát se globálním občanem nemá alternativu.
5. Žáci samotní vnímají význam technologií v životě i při učení.
Komentář
Pro úplnost (a pro případné vlastní studium) je třeba dodat, že existují i další podobné aktuální aktivity směrem ke standardizaci schopností technologie využívat:
- K–12 Computer Science Framework vyvinutý pod vedení americké Association for Computing Machinery
- EU e-Skills for growth and jobs (politika Evropské komise)
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.