Vandrujeme za řemesly
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.
Rok 2016 je vyhlášen jako Rok řemesel. Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel. V textu naleznou nápady a návody na tradiční rukodělné činnosti či méně obvyklé techniky jak prvostupňoví učitelé, tak i učitelé z mateřských škol, vychovatelky školních družin či organizátoři komunitních akcí.
Člověk a svět práce
1
čtenářská gramotnost
1
lidové tradice
1
pracovní činnosti
1
řemesla
1
tvořivost
1
video-reportáž
1
netradiční techniky
pracovní činnost
rukodělné výrobky
video
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslava Pachlová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 06. 04. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
může sloužit jako dobrá inspirace nejen pro učitele 1. stupně
Delší projekt, při kterém je cílem seznámení s řemesly, žáci se s nimi však seznamují praktickým způsobem a cestou si rozvíjí různé dovednosti, kompetence, gramotnosti.
Může sloužit jako inspirace, jak udělat téma komplexně a zároveň žáky rozvinout v mnoha dalších oblastech. Za důležité považuji aktivní zapojení žáků nejen při učení se řemeslům, ale také při zpracování tématu, kdy jej prezentovali nejdříve formou knížky a poté formou reportáže.
Podobně by se dal realizovat i projekt zaměřený na jiné typy povolání.
Čtenářská gramotnost - v úvodu projektu čtení knihy, která provází řemesly - následně měli žáci jednotlivá řemesla ztvárnit, shrnout podstatné údaje a výsledkem byla výroba vlastní knihy.
Digitální gramotnost - na závěr žáci natočili a připravili reportáž z projektu