Využití ICT ve výuce dějepisu
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Lukáš Rada
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 21. 01. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
No, já jsem na to šel trochu z jiné strany. Je spousta historických záhad, které by žáci nebo studenti mohli s využitím ICT vyřešit a tak trochu tím profesionálům natrhnout žaket... Např. mě napadlo, že bychom mohli rozluštit záhadu, kde leží Wogastisburg. Historici mají různé domněnky, ale prokázat je nedokážou. Tak jsem zadal jednomu ze svých studentů bakalářskou práci, ve které simuloval informační a hmotné toky (pohyb poslů, zvědů, zboží, armád apod. po území Čech a Moravy). Tímto programem pak simuloval pár hypotéz a ověřoval, jestli se francké armády vůbec mohly ve správnou dobu dostat na jednotlivá domnělá místa -- armády táhly v několika proudech a na smluvených místech se teprve spojovaly do úderných sil, které byly schopny rozhodnout válku. Když ale táhly nepřátelskou zemí příliš dlouho nebo daleko, hrozilo jim vyhladovění a musely se vrátit domů. To znamená, že tehdejší stratégové museli zvládnout obtížnou logistiku a hodně riskovali, že jim plán neklapne. Sámo měl samozřejmě větší zkušenosti a znal svou zemi, takže uměl tyhle problémy řešit mnohem lépe. Podobných otázek, které se dají tímto způsobem řešit, je v dějinách řada.
Na žácích na gymnáziu jsem to zatím nezkoušel, ale třeba by je to bavilo -- zjistit něco, v čem historici bezradně tápou?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Článek pojednává o integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Obsah článku směřuje k podpoře digitální gramotnosti ve výuce dějepisu.