Chatbot EMA
5 skvělé

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy tisíce lidí viděly UFO

Autor
Monika Stehlíková
Datum vložení
4. 12. 2018
31 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

historie
sci-fi
science fiction
slavné dny
ufo

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Monika Stehlíková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 04. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 7.4.2015

Komentář

Doporučené 5-minutové video Stream.cz komentuje událost převážně velmi objektivně. V posledních 25 sekundách ji však shrnuje asi takto:


Teorie, že muselo jít o setkání s mimozemskou civilizací, jsou stále velmi silné. Představa, že bychom měli být ve vesmíru sami, se zdá být absurdní. Přesto nebyla návštěva mimozemšťanů v tomto případě objektivně prokázána.


Takže poučení: Asi to byli oni a přiletí určitě znova!


Nebo se z toho jde dostat nějak jinak? 

Monika Stehlíková 11.4.2015

Komentář

Dobrý den, myslím, že jde. Metodika se nezabývá úvahami nad tím, co se vlastně stalo, ale pracuje s běžnou konstrukcí mimozemšťanů, se sny nebo obavami, které v nás představa \"těch druhých\" vzbuzuje. Poslední úkol se mi výborně osvědčil jako start vyučování o xenofobii.

Miroslav Melichar 11.4.2015

Komentář

Dobrý den, děkuji za vysvětlení. Využití v úvodu vyučování o xenofobii zní logicky a věřím, že funguje. Ale proč o tomhle nepíšete v publikovaném materiálu? Myslím si, že celá řada zde zveřejněných materiálů trpí tím, že pečlivě dodržuje formální úpravu a tím se stává, že autor vlastně nekomunikuje  s uživateli. Ztratí se předání zkušenosti, zbyde jen strohý text.


Paní kolegyně, myslím, že nemáte pravdu, když píšete \"Metodika se nezabývá úvahami ...\" - V Metodice pro učitele v příloze uvádíte tuto anotaci: \"Aktivita se zabývá možnostmi existence UFO ...\" - o xenofobii nic. V úvodu materiálu uvádíte mezi Klíčovými kompetencemi \"respektuje přesvědčení druhých lidí\" - zde může jít o to, že respektuji přesvědčení těch, kteří věří na UFO a ufony. (Je pravda, že kousek dál mezi Očekávanými výstupy je rasismus.)


Samozřejmě si můžeme mezi sebou říct, že přece tyto části textu jsou povinné formality, které naprosto nelze brát doslova. Dříve jsme se museli odvolávat na Marxe nebo Lenina, teď na RVP. Jestli je to takhle, tak jsme to tedy dopracovali.


Mgr. Zdeněk Sotolář 12.4.2015

Komentář

Jste autor sci-fi příběhů a máte sepsat příběh z českých dějin, do něhož zasáhli mimozemšťané. Které tři události české historie byste vybrali? Svou volbu zdůvodněte. Je tedy tím úkolem jen zdůvodnění volby, nebo také tvorba příběhu?