Chatbot EMA
5 skvělé

Zjevné učení podle profesora Hattie

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
13 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Cohen's d
effect size
indikátory
John Hattie
studie
super meta-analýza
účinek
Visible Learning
zjevné učení

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 01. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 23.7.2015

Komentář

Pana profesora si koupil Pearson - viz https://www.pearson.com/hattie. Již při prvním zkoumání je zřejmé, že obsah je uzpůsoben zájmům firmy. Význam ověřování výukových výsledků je v porovnání s dřívějšími nezávislými studiemi povýšen.

Bořivoj Brdička 31.1.2016

Komentář

Důležitá poznámka k doporučované podpoře růstového myšlení založená na výzkumu stanfordské profesorky Carol Dweck:
The Stanford professor who pioneered praising kids for effort says we’ve totally missed the point

E Kocourek 31.1.2016

Komentář

Paní profesorka léta cosi tvrdila a dnes přiznává, že věci se možná mají obráceně. Případně se ty věci mají ještě nějak úplně jinak - jak, to ona neví. Ale paní profesorka to nevzdává, haha. Pane Brdička, co z toho zmatku v hlavě profesorky Dweckové vydáváte za výzkum?

Bořivoj Brdička 24.1.2017

Komentář

Zajímavý výtah z výsledků Hattieho meta-analýz:
5 Big Ideas In Education That Don't Work

Bořivoj Brdička 30.8.2017

Komentář

Zdrcující kritika Hattieho výsledků z pohledu statistiky:
Pierre-Jérôme Bergeron - HOW TO ENGAGE IN PSEUDOSCIENCE WITH REAL DATA: A CRITICISM OF JOHN HATTIE’S ARGUMENTS IN VISIBLE LEARNING FROM THE PERSPECTIVE OF A STATISTICIAN


Doporučuji přesto i nadále souhlasit s obecným závěrem, že stávající využití technologií má zanedbatelný dopad na tradičním způsobem měřené výukové výsledky.

Magdalena Málková 3.1.2019

Komentář

Podobným větám nerozumím...  Cituji: My, kteří se orientujeme na online zdroje a za knihy neutrácíme, musíme při studiu výsledků profesora Hattie, kromě obrovského množství zmínek všude na internetu, vystačit s dvěma existujícími weby.


Kniha Visible Learning se dá sehnat z druhé ruky na Amazonu nebo eBay. Pak by možná i články byly relevantnější, nevycházející pouze z "dvou existujících webů". Někdy se vyplatí utrácet za knihy... Obzvlášť, když o nich pak člověk chce psát články a další texty na odborných serverech.


Pokud budete chtít, ráda Vám obě knihy zapůjčím :)