Studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělává
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Výzkumný ústav pedagogický v Praze
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 23. 09. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
vyskytuje se v zahraničních materiálech pojem \"kompetence komunikativní\"? Jakýj je vztah \"klíčové kompetence komunikativní a čtenářské gramotnosti?
Komentář
Jako učitelku češtiny mě urážejí názory, že za nízkou čtenářskou gramotnost našich žáků může nadmíra pravopisu a dějin literatury ve výuce. Zdá se, že autoři už dlouho nenavštívili základní školu, vůbec netuší, co je obsahem literatury: Především rozbor textu, diskuse o tématu, souvislotech, jazyku, žáci vyjadřují vlastní názor a náhled. Nízkou čtenářkou gramotnost vidím v nezájmu o čtení v rodinách a společnosti vůbec. Proč neustále hledat vzor a spásu v anglosaských zemích, když u nás žil a učil \"učitel národů\" a naše školství bylo před všemi \"blbnoucími\" změnami na úrovni. A ještě jedna poznámka: pravopis snad naskáče dětem do hlav sám či je naprosto nedůležitý?
Komentář
Obávám se, že J. A. Komenský v Čechách moc nežil a skoro vůbec tu neučil a české školství v podstatě nikdy neovlivnil...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.