Chatbot EMA
5 skvělé

Fenomén online hry

Autor
Tomáš Jakubička
Datum vložení
4. 12. 2018
49 0 5
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

anketa
komunita
online hry
závislost

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Tomáš Jakubička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 30. 10. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miloš Kafka 31.10.2014

Komentář

Dobrý den,


pročetl jsem si odpovědi dotazníku a kolem 36 studentů odpovědělo přímo, že začali hrát z nudy, ačkoliv i některé další odpovědi mají podtext nudy. Např. důvod, že student začal hrát kvůli kamarádům, také značí jisté množství volného a dostatečně nevyužitého času. Osobně jsem tento důvod očekával. Z vlastních zkušeností vím, že mnoho mladých v mém okolí není ze strany rodiny podněcována k prospěšnějším aktivitám.


Osobně si myslím, že zásadní otázkou je, jakým způsobem studenti hrají. Zda logicky, zda přemýšlejí dopředu apod., nebo zda "pouze klikají". Na tuto otázku odpovídá alespoň částečně otázka č. 9, zda žáci na hru myslí. Je tedy vidět, že je hra zaujala a snaží se v ní být dobří, přemýšlí nad ní a snad i strategizují, avšak méně jak polovina studentů. Navíc není jasné, jak moc na tuto hru myslí. Osobně zastávám názor, že hodinka logického hraní prospěje mozkovým buňkám :) Samozřejmě větší čas trávený byť "logickým" hraní není již zcela v pořádku.


 


Mám několik otázek:


- Myslíte si, že je nějaká šance v rámci výuky u středoškoláků změnit tento návyk "zbytečného" hraní?


- Myslíte si, že by žáci nechali "online" hraní, pokud by jim byla nabídnuta jiná výplň času (třeba i mimoškolní) a pokud ano, jak často by tato "vyplň" musela probíhat?


- Jaký čas trávený online hraním lze chápat ještě jako "v pořádku", za předpokladu smysluplného hraní?


 


Díky za odpovědi


 


Miloš Kafka


 

Bořivoj Brdička 1.11.2014

Komentář

Máte pravdu. Bylo by zajímavé nějak odhadnout hranici pro nezdravé hraní v duchu Rosenova výzkumu závislosti na internetu (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/17161/). A to i přesto, že to bude dost závislé na vlastnostech jedince i použitých her. Nedalo by se něco o tom najít?

Miloš Kafka 2.11.2014

Komentář

Zatím jsem se na jiné zdroje nedíval, ale řekl bych, že se stejně nedostaneme v průměru tak na 1 hod. denně. Ačkoliv smysluplné hraní online (PC) her uznávám, tak si přesto myslím, že nemusí být každodenní nutností. Existují jiné způsoby smysluplného rozvíjení se i bez PC, což osobně považuji za lepší způsob. Pokud je to samozřejmě např. tematicky realizovatelné.

Bořivoj Brdička 3.11.2014

Komentář

Řekl bych, že lepší identifikátor závislosti ani nalézt nelze. Nezdravé je to tehdy, když si dotyčný(á) začne myslet, že "jiný způsob smysluplného rozvíjení se" neexistuje. Čas pak není už tak důležitý. Miloši, díky!

Miloš Kafka 26.12.2014

Komentář

Napadla mě ještě jedna otázka k otázce v dotazníku: Myslíš na online hry i mimo PC? To, že žáci myslí na hry i mimo pc je špatné nebo dobré? Osobně si dovedu představit, že žák přemýšlí nad správnou strategií, volbou jednotek, jejich seskupením, finančními náklady, ..., což však znamená, že se svým mozkem "něco dělá". Žák tvoří plán. Ano, co se týče her, tak mnoho stráveného času přemýšlením nad nimi a jejich užíváním není ku prospěchu. Dlouho přemýšlím nad tím, že by mohlo být zajímavé nějaké zkoumání mozku např. při přemýšlení nad strategií ve hře a pak nad strategií domácího hospodářství, či investiční strategii - zda se přemýšlením nad strategií rozvíjí ta část mozku, která je později např. v zaměstnání užívána k plánování. Možná takový výukumy jsou již provedeny, nebo je z psychologického či biologického hlediska již něco zjištěno. Napadá mě pouze výzkum spojovaný se hrou šachy odkazovaný v příspěvku (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/15923/VYBER-VE-VYUCE-POUZITELNYCH-ONLINE-HER.html).