Chatbot EMA
5 skvělé

Místně zakotvené učení a questové trasy

Autor
Lenka Skoupá
Datum vložení
4. 12. 2018
21 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

hledačka
komunita
místně zakotvené učení
quest
questing

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lenka Skoupá
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 02. 11. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Vávra 7.11.2015

Komentář

Článek je o jednom z ekologických přístupů k výchově. Pro zajímavost podobně postupují v Polsku, link: http://szkola.wp.pl/kat,108824,title,Questing-niezwykle-lekcje-w-terenie,wid,13258814,wiadomosc.html.



Mám alespoň tři připomínky:



1) Questining do Česka donesla jedna z uvedených autorek (B. Hušková), která tuto metodu přímo studovala v USA. Bylo to na konci 90. let. Předtím se v Česku hrála hra \"Hledání pokladu\", teď je to \'hledačka\'.



2) V USA je tato komunitní hra zaměřena nejen na prostředí, ale silně  na historii, kulturu (mýty, legendy ...) a vychází z místa (place). Koncept místa umožňuje pochopit zde uvedený termín \'genius loci\', který je spojovaný se zakotvením (embeddedness), což nelze (genius loci)  jednoduše přeložit jako duch/atmosféra místa. Je to zcela odlišné od \'rázu krajiny\'. Tyto dva pojmy třeba ekologové dost zaměňují. První termín vychází z fenomenologie (imaginace, transcendence), váže se k místu, druhý je deterministický či normativní (je zakotvený v zákoně) a váže se ke krajině/prostředí.



3) toto téma je vhodné k zařazení do hodin zeměpisu



Podstatou však zůstává pohyb venku v zajímavém místě, kde se o místě účastníci/členové komunity hodně dozvědí a mají plno prožitků a zážitků. A je jedno, jak se to jmenuje.