Chatbot EMA
4 zdařilé

Veřejná knihovna jako potenciální partner školy

Autor
Vanda Vaníčková
Datum vložení
4. 12. 2018
2 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

informační vzdělávání
knihovna
knihovnictví
spolupráce knihovny a školy

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Vanda Vaníčková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 02. 04. 2014
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jaroslav Matějka 2.4.2014

Komentář

Text zamlčuje základní východisko současné funkce veřejných knihoven (podobně jako málokdo jasně vyjádří totéž pro dnešní školu): Podřízenost knihoven (a škol) principům tržního prostředí.


Jasně se však dozvídáme, že knihovny plní informační funkci. Čtenář se má celý život učit zvládat výběr a zpracování informací. Co když si ale někdo omylem zapůjčí třeba poezii? 


Já realitu současných knihoven vnímám jinak. Zkuste porovnat: http://skola.blogy.rvp.cz/2012/12/05/verejne-knihovny-jako-kulturni-centra/


(Podobně lze uplatnit dva rozdílné pohledy na školu: Psát o přínosech RVP a rozvoji klíčových kompetencí nebo popisovat konkrétní prvky dnešní školní reality.)


Vanda Vaníčková 12.4.2014

Komentář


Děkuji za komentář. Souhlasím, že vliv trhu je ve školách i knihovnách velice silný. U knihoven o tom svědčí například i skladba knihovního fondu, o které píšete ve svém článku. Otázka akcí, které se v knihovně konají, je mnohdy také problematická, opět souhlasím.


Nicméně ve svém článku jsem sledovala něco jiného. Zaměřila jsem se na informační lekce pro školy, u kterých to není v dnešní době, podle mého názoru, o ekonomice či komerci, ale o metodice a přístupu. Knihovny se učí (nebo by měly) novým metodám, jak pracovat nejen s dětmi, ale i texty, učí se, jak vytvářet lekce, kde jsou obě strany aktivní.