Chatbot EMA
5 skvělé

Co si učitelé myslí o mobilních technologiích?

Autor
Jitka Wirnitzerová
Datum vložení
4. 12. 2018
42 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Henry Jenkins
MIT
mobilní technologie
Monica Burns
Tomasz Huk
vzdělávací technologie

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jitka Wirnitzerová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 28. 11. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Martin Rusek 28.11.2013

Komentář

Děkuji za moc pěkný a na velice ožehavé téma zaměřený text. Je evidentní, že se autorka snažila o nestranný pohled na pozitiva a negativa. V textu ale postrádám jednu neoddiskutovatelnou pravdu - ono to bez těch mobilních technologií ve čkole zkrátka nepůjde. Pokud se nebudeme tmářsky chtít zavřít ve škole, která se namísto otevřenosti bude dále vzdalovat reálnému životu, MT si do výuky budeme muset pistit chtě nechtě.


Jde jen o to, jak se nám povede setřít ta negativa.
Hezký den.


Mr

Mgr. Zdeněk Sotolář 28.11.2013

Komentář

Že se nám podaří setřít všechna ta negativa je samozřejmě nebezpečná fikce. Možná si budeme uvědomovat další negativa


http://www.novinky.cz/zena/deti/319713-tablety-a-mobily-mohou-trvale-poskodit-zdravi-ditete.html

Bořivoj Brdička 28.11.2013

Komentář

Nějak mi to připomenutí většinového postoje našich učitelů chybělo. Děkuji, pane Sotoláři. Negativa jsme popisovali již mnohokrát, a to i na poněkud odbornější úrovni - Rizika spojená s technologiemi podle Rosena.
Chtě nechtě se ale musím opět ptát - sdělujete nám to proto, že si přejete technologie ze světa dětí odstranit?

Mgr. Zdeněk Sotolář 28.11.2013

Komentář

Jen říkám, že úplné setření negativ je fikce, nebezpečná fikce digitálních nadšenců. S mnoha negativy se budeme muset spíše smířit a naučit žít. Další nebezpečnou fikcí je vnucovat čtenáři představu, že kritik a pochybovač je nepřítelem a zhoubcem technologií. Také postrádám nějaký \"harmonogram\" zařazování technologií do výuky. Články obvykle nic neříkají o tom, o jak starých žácích (děti, studenti) je vlastně řeč. Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé. V tomto článku také postrádám mezi vážnými riziky (vážnějšími než vyrušování) rozvoj digitální demence a prohlubování závislosti. To jsou například právě ta rizika, která nesetře sebesmysluplnější využívání technologií.

Bořivoj Brdička 28.11.2013

Komentář

Ten článek jen informuje o třech studiích, porovnává je a naznačuje souvislosti. Jiné ambice nemá. Že by mohl pojednávat i o něčem dalším, nemá smysl diskutovat. Odkázal jsem vás na jiný, vašemu zájmu bližší, text. Kritiku přijmeme bez problémů. Problém mám, a neřešíme to poprvé, s tím, že se sám stavíte apriori do opozice. My přitom rizika nezamlčujeme. Jen tvrdíme, že škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním.

Martin Rusek 28.11.2013

Komentář



Myslím, že harmonogram nemá smysl už jen z důvodu, že děti dnes dříve hrají hry na tabletu, než mluví. Je nemyslitelné, aby školák neměl mobil - a kdo by dnes kupoval mobil s tlačítky (myslím starou verzi, ne BlackBerry), když může koupit chytrý telefon.
Máme pak prakticky dvě možnosti. Fňukat nad tím, jak je to škodlivé a jaké nevýhody technologie přinesly, nebo s tím zkusit něco opravdu udělat. To se ale točíme dokola.


Mgr. Zdeněk Sotolář 29.11.2013

Komentář

Nesmyslný harmonogram? Opravdu si myslíte, že s technologiemi lze pracovat stejně v první třídě jako ve třídě maturitní? Myslíte, že jednotvárným bušením do tabletu rozvíjíte grafomotoriku stejně jako třeba psaním?


Nemyslíte, že ty technologie přece jen mohou ve škole chvíli počkat? Už právě proto, že si s nimi doma hrají dříve než umí mluvit? Nevím na jak dlouho, ale rozhodně to stojí víc za úvahu než za jednoduché odmítnutí.


Ano, jsem v opozici proti šíření fikce, že nějakým vhodným používáním se dají všechna rizika setřít (viz MR) nebo se všem dá předcházet (viz BB). Pokud si tohle včas nepřiznáme, budeme jednou nemile překvapeni.

Kateřina Navarová 29.11.2013

Komentář

... Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé.


V praxi používám tablet ve své práci s předškolními dětmi. Rozhodně to pro ně není nic neznámého ani nového. Tyto mobilní technologie před nimi opravdu nezatajíme.


Používám výukové aplikace, kdy děti poznají, že tablet není jen o hrách a jednotvárném bušení do tabletu. A rozhodně je to velmi silný motivační prostředek, který lze efektivně ve výuce využít. Už jen to, že většina dětí zná tablet pouze jako \"něco\", kde hrají hry. Ve škole se seznámí také s jiným a smysluplným využitím. Výukových aplikací pro předškolní vzdělávání je spousta. Málokteré děti je mají v domácích tabletech stáhnuty. Pokud je tedy s nimi seznámím, většina z nich potom žádá rodiče, aby je doma používaly také. Zde už to není o jednotvárném bušení do tabletu, ale spolupráci a komunikaci rodičů s dětmi nad \"nějakou\" zajímavou aplikací. 


Přiznám se, že se obracím spíš k tomu, co mohou tyto technologie dětem přinést nového a smysluplného než přemýšlet nad tím, jak jen škodí dětem apod.


...škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním.


Asi není co dodat...