Chatbot EMA
5 skvělé

Chceme zvyšovat úroveň vyučování matematice?

Autor
Marie Janků
Datum vložení
4. 12. 2018
31 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

matematika
vyučování
výzkum

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Marie Janků
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 24. 06. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Radek Sárközi 24.6.2013

Komentář

Myslím si, že existují lepší koncepce, než je množinová matematika. Především matematika v Montessori a matematika profesora Hejného. 

Jana Blažková 28.8.2013

Komentář

Děkuji za rozbor. Po celou dobu jsem přesvědčena, že množiny mnoha dětem pomohly. Vaše materiály využívám s velkým úspěchem. Protože nejsem matematik, netroufám si hodnotit, která kocepce je lepší. Vím, které dětem matematiku zpřístupní. A dokonce mám kacířskou myšlenku, že každému dítěti( potažmo třídě) vyhovuje jiná koncepce a je dobře, že jsou nabízeny, že s nimi učitelé erudovaně pracují.

Radek Sárközi 29.8.2013

Komentář

Vývoj slovních úloh:


1960: Dřevorubec prodá náklaďák řeziva za 100 korun. Jeho náklady jsou čtyři pětiny z výsledné ceny. Jaký je jeho zisk?


1970: Dřevorubec prodá náklaďák řeziva za 100 rublů. Jeho náklady jsou čtyři pětiny z výsledné ceny, neboli 80 rublů. Jaký je jeho zisk?


1980 (nová matematika): Dřevorubec vymění množinu řeziva R za množinu peněz P. Kardinalita množiny P je 100 a každý její prvek má hodnotu 1 rubl. Nakreslete 100 teček reprezentujících prvky množiny P. Množina nákladů N obsahuje o 20 teček méně než množina P. Vyjádřete množinu N jako podmnožinu množiny P a odpovězte na otázku: Jaká je kardinalita množiny teček Z vyjadřující zisk?


1990: Dřevorubec prodá náklaďák řeziva za 100 korun. Jeho náklady jsou 80 korun a zisk 20 korun. Podtrhněte číslo 20.


2000: Pokácením krásného lesa si dřevorubec vydělal 20$. Co si myslíte o tomto způsobu obživy? Jak se teď asi cítí ptáčci a veverky z toho lesa?

PaedDr. Marie Janků 30.8.2013

Komentář

Děkuji paní učitelce Blažkové za pěkný komentář. Ráda přijmu její připomíky ze zkušenosti s mými DUMY.