Úvod do problematiky kyberšikany páchané na učitelích
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Kamil Kopecký
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 02. 2016
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Míchat tzv. \"kyberšikanování\" dohromady s fyzickým napadáním učitele studenty, případně rodiči žáků, případně s napadání studentů učitelem - to není ani míchání jablek s hruškami. To je míchání jablek s lokomotivami. Řešit tyto dvě zcela různorodé problematiky v jednom článku svědčí o zmatku (řečeno ohleduplně) v mysli autora.
K dílčím tvrzením: \"Řada učitelů rovněž věří, že problém sám zmizí a odezní.\" -- Poněkud nepřesná formulace, ale v podstatě mají ti učitelé pravdu. Ono to kyberšikanování totiž ani žádný problém není. O většině případů, které by pan autor zřejmě prohlásil za kyberšikanování, se totiž údajná \"oběť\" nedoví. A pokud už náhodou doví, a ignoruje, opět se vůbec nic nestane. Ani \"oběti\", ani komukoli jinému.
\"jako by žákům říkali, klidně můžete ubližovat jiným, nic se vám nestane.\" -- Zde zdá se býti pes zakopán. O jaké \"ubližování\" zde jde? Pokud někdo (kdokoli, a tím spíš učitel) nedokáže v klidu skousnout okolnost, že na všech pražských záchodcích se o něm píše \"Servít je vůl\", nemá co pohledávat na tomto kontinentě. Měl by zkusit bezpečné prostředí jižního pólu. Kdokoli kdykoli může o komkoli na webu napsat, že je vůl. A nejen to, každý jen trochu zručný student dokáže o svém učiteli natočit klip s homosexuální tématikou a vystavit jej na webu. To vše zcela anonymně. A toto by měl každý (a zejména každý učitel) vědět a počítat s tím. (Vím, že je snem některých státních úředníků učinit Internet ne-anonymním, ale k tomu během nejbližších dvaceti let nedojde.)
\"vedení školy nic neudělá, nebude situaci řešit\" -- Zde se mohl pan autor blýsknout, zapátrat ve statistikách (nebo kde?) a informovat zvídavé čtenáře, jak to vedení školy kdy kde řešilo. Nepomohou-li statistiky, zapátrejte v Lexikonu kouzel. Proboha, jak to to vedení školy má řešit? Zakázat youtube? Zakázat Facebook? Zakázat všechna diskusní fóra na celém webu, a zakázat svým studentům používat Internet? Vypsat miliónovou odměnu na dopadení anonymního \"pachatele\"?
\"Učitelé a vedení školy proto kyberšikanu utajují\" -- Škoda. Až dosud se učitelé a vedení školy chovali celkem rozumně a kyberšikanu neřešili, a teď náhle zešíleli a chtějí kyberšikanu utajit? Prozraďte jim, že to nejde. Kyberšikanu nelze utajit.
\"Kyberšikana a šikana jsou nemoci\" -- Míchat kyberšikanu a šikanu je ..., ehm, nevhodné. Samotné údajné tzv. \"kyberšikanování\" není nemoc. Je to něco jako kouzlo voodoo - nemá na vás vliv, když na něj nevěříte.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.