Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Zdravá kuchařka

Autor
Žij zdravě
Datum vložení
4. 12. 2018
44 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

kuchařka
nezdravá potravina
zdravá potravina
zdravá strava
zdravý životní styl

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Žij zdravě
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 23. 12. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Petrů 23.12.2012

Komentář


No, musím se přiznat, že jako učitelka jsem velice opatrná, co označím za zdravé či nezdravé jídlo, protože pro každého to může být jinak. Není sporu u přesolování, nadužívání bílého cukru, standardních průmyslových uzenin, fast foods, kofeinové a energetické nápoje..., ale dále už je to, jak se říká hezky česky \"ošajstlich\" :). Každé běžné jídlo se dá uvařit \"zdravě\".


(Možná by bylo vhodnější mluvit o zdraví prospěšných potravinách než o zdravých jídlech.)


Jako osvěta před vánočními svátky je to však dobré :).


A taky se špatně argumentuje, když většina jídel ve školní jídelně je z polotovarů, např. pytlíkové polévky.


P.S.: A nesmíme zapomínat na to, že obezita je už dnes oficiálně řazena mezi psychosomatické poruchy.

Žij zdravě 21.1.2013

Komentář

Pro člověka je nejvhodnější co nejpestřejší strava a je pravdou, že v podstatě neexistuje nezdravá potravina, rozhodující je její množství a to, jak často je konzumována. Je tedy opravdu vhodné hovořit spíše o zdraví prospěšných potravinách. Jinak ke školním jídelnám si dovolím poznámku – jistě existují výjimky, ale zpravidla je strava ve školních jídelnách velmi kvalitní, pestrá a školákům rozšiřuje jejich stravovací obzory. A pro úplnost – obezita nepatří mezi psychosomatické poruchy, velmi blízko má však k poruchám příjmu potravy, jako je anorexie (lze předpokládat, že s přibývajícím počtem obézních bude narůstat i počet pacientů s anorexií), bulimie, záchvatovité přejídání nebo noční jedení.


(připraveno ve spolupráci s nutriční terapeutkou PhDr. Karolínou Hlavatou, Ph.D.)

Radek Sárközi 21.1.2013

Komentář

Text by bylo dobré doplnit o to, co jsou to \"nezdravá jídla\" - jsou to jídla obsahující některá \"éčka\"? A podle čeho učitel (žáci) pozná, co je zdravé a co ne?