Raspberry Pi a možnosti jeho praktického použití
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Lukáš Kotek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 12. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Pěkná ukázka toho, jak sami studenti mohou být šiřiteli inovace. Jistě se jedná o pomůcku, kterou budou efektivně schopní využít zatím jen ti otrlejší, přesto díky, Lukáši, za osvětu.

Komentář
Děkuji za pozitivní reakci :-) Jinak otázka, kdo vlastně bude moci Raspberry Pi efektivně využít (a v jaké formě, s jakou přípravou), je na širší diskuzi. Přímo učitelé, kteří ho \"předpřipraví\" pro žáky? Nebo naopak bude Raspberry někým \"předpřipraveno\" právě i pro učitele? Záměr tvůrců je jasný, žáci si mají vytvořit vztah s doteď vzdálenou oblastí hardwaru v ICT, tam není sporu. Ale říkám si, jak se k tomu postaví běžná - řekněme technicky nepoučená - veřejnost, přeci jen některé dílčí věci při práci s Raspberry mohou být netriviální.

Komentář
No fakt že mě Váš článek zaujal, díky za něj, a Raspberry taky, ale nevím si s tím moc rady... Raspberry vypadá jako báječná hračka. Kdybych ho předhodil svým studentům volitelné informatiky, tak by po něm možná skočili a pokusili se s ním realizovat nějaký svůj nápad. Dalo by se jim nabídnout trochu inspirace, ale kdybych jim zadal úkol, tak bych je otrávil. Raspberry by museli dostat bez předpřípravy, jinak by to nebylo to správné dobrodružství. Snad by pochopili, že počítače nejsou jen PC + Microsoft, že to, co mají ve smartphonu, se od PC v principu tolik neliší atd. Ale to je cca 10 dětí z celé školy... Jak využít Raspberry v povinné výuce na gymnáziu? Dá se na něm dělat / ukázat něco, co se nedá na PC? (Scratch, GIMP atd. máme na PC, k PC připojujeme tlačítka, světýlka, snímáme teploměr, řídíme robota, který běží za světlem atd.) Zřejmě bychom se ani nepřipojili ke školní síti přes LDAP... Jak se dostat na internet? Nebo dělat něco bez připojení k internetu? Co konkrétně z RVP-G by se dalo pomocí Raspberry efektivně vyučovat?

Komentář
Vsem co se zajimaji o projet Raspberry doporucuji si presit prace z MIT Media LABu
Ne nedarmo napsal Resnik \"Vse co jsem skutecne potreboval vedet (o kretivinim mysleni) jsem se naucil (studovanim jak si deti hraji) ve skolce\" All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten
Popisuje zaklad myslenku Raspberry na predchozich projektech programovatelneho lega a nenutnost \"mit do konce dotazitelne zadani\"
Co vyucovat, treba zaklady robotiky:
Staci hledat \"raspberry pi robot\"
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.