Hippelova technologická inovace ve školství
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 10. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Dobrý den,
měl bych poznámku k závěru. Myslím, že je příliš optimistické, myslet si, že b yse z každého učitele stal inovátor. Znamenalo by to, že každý učitel má zájem být lepším. Obávám se, že ttohle by neplatilo ani ve Finsku, natož pak u nás. S tím souvisí i potřeba učitelů zapojených do elektronické komunity. Bohužel ani současní absolventi k tomu nejsou vedeni. Jak jsme už někde publikovali, předpokládá se asi, že absolvent opustí fakultu 100% vybaven vším, co pro svou dlouhou kariéru učitele bude potřebovat. Pokud to v sobě nějakým způsobem nemá, na fakultě povětšinou mimo moodle není veden k intterakci s učitelskou veřejností. Nemůžeme pak předpokládat, že se zpozdilci o inovacích vůbec budou chtít dozvědět, dozví a něco si z nich vezmou.
Kde začít je na snadě. Bohužel ne u Socolova přístupu.
Komentář
Martine, jsem nazýván vizionářem. Často podezírám ty lidi, kteří mě takto označují, z lenosti. Je to hodně pohodlné, prostě si nicnedělání zdůvodnit tím, že snaha by byla předčasná.
Nemohu-li začít tím, co je nasnadě, dělám alespoň něco jiného. Nevím, co je špatného na snaze přesvědčit každého učitele, že by se mohl stát inovátorem. Jasněže se to nemůže bezezbytku podařit. Ale to přece nevadí. Jde nám hlavně o to, aby se všichni dozvěděli, jak to dělají ti, kteří mají úspěch. Minimálně toto bychom dokázat měli. Zkouším takový typ výuky teď ve volitelném předmětu Vzdělávací technologie 21.st. Jsem zvědav, do jaké míry se to povede?
Komentář
Zajímavý text rozebírající problematiku čelných učitelů jsem našel v blogu Abject Learning Briana Lamba:
On “lead users” and “generalists”
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.