Vzdělávací technologie 21. století - pozvánka na sérii přednášek
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 09. 10. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Jsem moc ráda, že budu moci přednášky shlédnout na you tube. V čase, kdy se přednášky konají, učím. Děkuji a těším se, co nového se dozvím.
Petra Boháčková
Komentář
V textu je zmíněna možnost stáhnout si prezentaci v PDF, ale nenašel jsem odkaz. Vše, co na mne z vložených oken leze, je ve formátu JPG - to je schválně?
Btw, proč je prezentace (a nejen tohoto autora) nabízena v tom šíleném formátu PDF? Celkem chápu opatrné autory, že si chtějí chránit svoje produkty, ale co o tom soudí studenti? Nebo se obecně předpokládá, že studenti s těmi texty nebudou pracovat?
Komentář
Pane Kocourku,
Slideshare má tu politiku, že dovoluje stahovat pouze zaregistrovaným uživatelům. Uznávám, že je to trochu komplikované, ale pořád mi to přijde jako solidní kompromis. Vyvažuje to fakt, že si obsah můžete prohlížet bez omezení.
Pokud jde o PDF, je to všeobecný standard.
Jsem si plně vědom toho, že tento formát - a sice záznam výuky a auly, která bude jistě zdlouhavá, se hodí jen pro obzvlášť motivované jedince a chybějící studenty. Jde nám hlavně o to, demonstrovat současné technologické možnosti. Pro nejširší uč. veřejnost jsou určena hlavně Spomocníkova videa na http://www.youtube.com/user/Spomocnik. Zájem mě nicméně velmi těší.
Komentář
Také se těším, že si videa dohledám a podívám se na ně. Také bohužel v té době učím. Děkuji a doufám, že mě zase obohatí :) Hanka Z.
Komentář
Podle času kurzu soudě, s jeho prezenční formou nebylo zamýšleno působit na učitele. Přesto jde ale o ojedinělý krok nabádnutí toho, co se za dveřmi fakulty děje i učitelům v praxi. Jsem zvědav, jak všechno dopadne. Pokud dobře, pakk se přípraa nových učitelů může rovnat DVPP a máme tu hezkou spirálu.
Komentář
Hezká spirála by musela vypadat jinak. O problematice DVPP nevím (téměř) nic, ale analogie z oblasti ICT mi říká, že nemůžete učit začátečníky stejnými postupy (ani metodami, ani tempem), jako učíte \"staré kusy\". Resp. můžete to zkusit, ale pokud ty staré kusy nebudou jenom věkovitá telata, narazíte. Mrkněte na moji výměnu s p.Brdičkou, komentáře (2) a (3). Pane Rusek, IMO si to sám vyvracíte - píšete \"nebylo zamýšleno působit na učitele\". A nejde jen o tu nevhodnou hodinu. Pokud by můj učitel na moji posluchačskou námitku stran nevhodného formátu předkládaných materiálů opáčil něco o všeobecných standardech, asi by mě - dědečka - toho pak už moc nenaučil. Předpokládám, že student začátečník srazí kufry a myslí si, že tak je to správně, že tak to být musí ...
Komentář
Primárním záměrem je ukázat, čeho jsou dnes technologie schopny v praxi, když už je celý ten předmět o technologiích. Čas jsme si nevybrali, ale myslím, že je to jedno. Vždy se najde mnoho lidí, kterým se to nehodí. Přenos se nedělá jen kvůli učitelům z praxe, ale též kvůli studentům, kteří jsou na praxi. Možná ještě důležitější je záznam. Ten přenos je pak už skoro za stejné peníze - tedy pardon, zde nejde o peníze ale o námahu.
Pane Kocourku, souhlasím s vámi, že DVPP a výuka studentů denního studia není totéž. Mým konečným cílem je vyvolat proces sebe-vzdělávání. Je skoro jedno , jaký konkrétní obsah taková výuka má. Nebude to vůbec založeno na faktech a po studentech nebudu žádat žádné statické znalosti. Žádat budu výhradně aktivitu online. Velké množství z nich dává přednost biflování. Sám jsem zvědav, jak to dopadne.
Jednu věc ale musíme mít pořád na paměti. Toho učitele, který přednáší opakovatelně - tedy každý rok a v každé třídě totéž, dokáže nasazení technologií nahradit. Stačí, když svou přednášku nahraje!
Třeba si i mě budete v příštím roce už jen pouštět ze záznamu. Vyloučit se ovšem nedá ani to, že si té nahrávky nikdo ani nevšimne. Každopádně jsem si jist, že má obliba mezi kolegy na fakultě tímto experimentem určitě nestoupne!
Komentář
Vážený pane Kocourku, mám dojem, že ve snaze polemizovat hledáte náměty tak zoufale, až je sám tvoříte (vizte třeba můj domnělý protimluv). Na jednu stranu působíte konzervativněji, na druhou používáte anglické zkratky a ustupujete od skloňování jmen - nevyznám se ve Vás. Přesto jsem rád za zájem, který naší věci věnujete. Obavu mám o ty mlčící. Bez nich se to jen tak někam nepohne.
Komentář
Jsem moc ráda, že umožňujete i nám učitelům, přístup k materiálům vašeho nového předmětu. Vím, že v nich najdu mnoho dalších podnětů pro zlepšení výuky a těším se i na články vašich studentů. Určitě vás budu sledovat, i když jen virtuálně.
Komentář
Záznam přednášky č.1 ze dne 11.10. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/tAgvyQEeUc4
Komentář
Záznam přednášky č.2 ze dne 18.10. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/yH9ayr5RM1k
Komentář
Dobrý den,
je už publikována přednáška č.3?
Komentář
Záznam přednášky č.3 ze dne 1.11. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/XgyInN83dSg.
Omlouvám se za zpoždění.
Komentář
Záznam přednášky č.4 ze dne 8.11. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/rB5THK-jJiY
Komentář
Záznam přednášky č.5 ze dne 15.11. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/sZ7bv7VT1Ao
Komentář
Záznam přednášky č.6 ze dne 22.11. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/C-plocEgURU
Komentář
Záznam přednášky č.7 ze dne 29.11. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/P_sbNnMHOgg
Komentář
Pane Brdičko.
Díky za Vaše záznamy z přednášek, vždycky se najde něco hodné následování, přemýšlení a realizace. A i když patřím k těm „starším kusům“, jsou Vaše slova a slova Vašich hostů pro mě inspirací k práci s dnešními žáky.
Komentář
Záznam přednášky č.8 ze dne 6.12. je zveřejněn na YouTube zde - http://youtu.be/-G0sy-tV28A
Komentář
V pohodě a klídku jsem si pustila ještě v tento kouzelný den (12/12/12). Vaši studenti dostávají spoustu praktických informací, které je informují o současném i možném směru (nejen) českého školství. Díky za budoucí kolegy.
A jedno soukromé poděkování - děkuji za pozvání studentů na vlnobití. Byli jsme nadšeni nejen tím, že se studenti opravdu do diskuze zapojili, ale i jejich následnou reakcí v Edmodu. Bylo to pro nás povzbuzení do dalších měsíců/let. :)
Komentář
Záznam 10. lekce kurzu Vzdělávací technologie 21. století ze dne 20.12. - http://youtu.be/Cfmkt8A6yZI
Komentář
Záznam poslední 11. lekce kurzu Vzdělávací technologie 21. století ze dne 20.12. - http://youtu.be/54a4BmMPd8M
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.