Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

dekáda otevřenosti
disrupce
George Siemens
konektivismus
Manifest volných radikálů
Michael Karnjanaprakorn
nespojitost
OER
reforma
Scott Belsky
singularita
transformace

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 16. 04. 2012
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 16.4.2012

Komentář

Jako zajímavý doplněk k tomuto článku doporučují zájemcům o problematiku poslech pořadu Disruptive Innovation: Higher Education sanfranciského KQED rádia, v němž Michael Krasny diskutuje s několka významnými osobnostmi angažovanými v současném boomu zakládání volně dostupných otevřených online vzdělávacích programů (Ben Nelson, Anant Agarwal, Salman Khan, Sebastian Thrun) - http://www.kqed.org/a/forum/R201204091000.

Mgr. Zdeněk Sotolář 16.4.2012

Komentář

Jen pro srovnání:


Svět za 18 let: zmizí polovina pracovních míst. Odepsaní jsou učitelé, vojáci i horníci.


Jistotu nemají ani učitelé, profese, která se za uplynulých 200 let prakticky nezměnila. Zato svět ano. Frey kritizuje fakt, že průměrný učitel vykládá rok co rok stejnou látku – a to bez ohledu na to, že je to vlastně mrhání časem. Děti své pedagogy stejně neposlouchají, tak proč čas učitele nevyužít jinak? Většina poznatků se k dnešní mladé generaci stejně dostává audiovizuálními cestami, ať už přes televizní obrazovky, počítačové hry nebo monitory tabletů. Učitelé by mohli jen pořídit velmi kvalitní, v ideálním případě interaktivní, nahrávku – a tím by jeho role končila. Podobné typy výuky už dnes provozují některé americké univerzity, které vyučují přes videa na serveru Youtube. Vzdělání se tak dostane k mnohem více lidem – a ještě se přitom žáci učí od těch nejlepších na celém světě. Vzdělání se přesune na síť a tam přežijí jen dva druhy pedagogů: ti nejlepší a ti nejlevnější.Zaniknou místa v:klasickém školství, na pedagogických školách.Vzniknou místa v:společnostech, které vyrábějí videomateriál na klíč, školících a poradenských společnostech.




http://www.national-geographic.cz/detail/svet-za-18-let-zmizi-polovina-pracovnich-mist-odepsani-jsou-ucitele-vojaci-i-hornici-11248/





 


 


 

Bořivoj Brdička 16.4.2012

Komentář

Asi bych byl trochu opatrnější. Problém mám s tím, do jaké míry přiznávat skutečnost, že velké množství našich žáků práci asi mít nebude. Tak jako tak nikdo z nás neumí odhadnout, koho se to týká. Takže se musíme snažit všechny připravit tak, aby se v životě uplatnili co nejlépe a vyvolávat v nich pocit, že se jich to netýká.


Pokud jde o učitele, jsem přesvědčen, že se brzy prokáže, že online vzdělávání není schopno plnit výchovné cíle, takže se schopný učitel vždy uživí. Trvám ale na tom, že se neobejde bez technologií. Neschopnost našich učitelů může způsobit úpadek našeho školství. Bohužel se zdá, že se to netýká jen školství, že?


Zde odkaz na toho Freye - http://vimeo.com/37164389

Jan Novák 21.4.2012

Komentář

Aktuálně je rozehraná hra o nástupce LMS. Zavedený Moodle a Blackboard svede bitvu s nově nastupujícími systémy Khan Academy, OpenClass, MOOPLE, SOPHIA apod. a s velkými hráči Apple - iTunes U a iBooks Author, Google – YouTube Edu, vlastní systémy si budují také zavedené univerzity. Hraje se o osobní vzdělávací prostředí, o vznik nějakého nového nástroje pro globální sociálně propojený systém vzdělávání pro žáky a učitele, pro celoživotní vzdělávání. Ve hře jsou také otázky, kdo bude poskytovat obsah, za jakých podmínek, lokalizace?

Jan Novák 21.4.2012

Komentář

Vzdálenější budoucnost je otevřená, může to tak být i nemusí. Jak řekl v rozhovoru jeden z autorů knihy Kolaps a regenerace. Také se může stát to, že internet někdo vypne, vezmeme koně a pluh a půjdeme orat.

Richard Šerý 21.4.2012

Komentář

Pan Brdička píše \"online vzdělávání není schopno plnit výchovné cíle\". Plně souhlasím. Navíc je tu otázka efektivity - i pracovníci IT, kteří mají ze všech lidí k online vzdělání asi nejblíž, preferují vzdělávání na seminářích s živým lektorem.

Radek Sárközi 21.4.2012

Komentář

A co čipy s učivem implantované do mozku? 

Bořivoj Brdička 21.4.2012

Komentář

Pozor, pane Sárközi, přesnější je představa o tom, jak se bude do mozku implantovat přímo počítač s přístupem do internetu - tedy do sítě, která na základě zde panem Novákem velmi přesně popsaného vývoje vznikne. Vlastně už se na to připravujeme, že? Možná je až příliš utopické si myslet, že se nám podaří ten prostor udržet jako otevřený pro všechny. Rozhodně bychom se o to ale měli snažit.

Jan Princlík 25.4.2012

Komentář

S implantací čípů do mozku by to mohlo dopadnout i jako v tomto zamyšlení :


http://princlik.blog.cz/1204/svet-2031


S pozdravem J.Princlík