Převrácená třída podle Dr. Lodge
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 26. 03. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Skoro profesionální hudebník mě pobavil, ta písnička a její interpretace je příšerná! :)
Nicméněě díky za zajímavý článek, pane doktore. Zmínka o nemožnosti konkurovat výuce podporované ICT zřejmě vyvolá emoce, že?

Komentář
Jsem si plně vědom toho, že ta písnička je příšerná. Vyvolání emocí v tomto případě předpokládám. Páni učitelé ze sebe dělají pěkné šašky! Ale když pak čtete zkušenosti studentů z právě probíhající praxe (http://skolobeh.blogspot.com/), humor vám dojde a říkáte si, zda by něco podobného třeba nezabralo.
Ale na tom, že je Dr. Lodge celkem dobrým muzikantem, si trvám!

Komentář
Před třemi roky jsem začal točit výuková videa pro své žáky. Na mém youtube kanálu jich nyní najdete cca 20. Jsou primárně určena pro žáky ZŠ Londýnská a nejsou videoučebnicí, proto prosím nekomentovat hovorové výrazy, případně ne vždy použité odborné výrazy. Hlavní cíl je aby si žáci i rodiče mohli vzorové úlohy znovu doma přehrát, zastavit a učit se z nich. Časová náročnost jednoho videonávodu je 120 minut práce. V poslední době jsem začal toto točit jako záznam z umělého výkladu přímo v hodině.
Kanál naleznete zde: http://www.youtube.com/user/adlif57?ob=0&feature=results_main

Komentář
Ano, myslím, že takto nějak by mohla cesta k převrácené třídě vypadat. Možná se stanete naším Dr. Lodgem. Zbývá jen šířit ten postup k dalším učitelům.

Komentář
Jen mě napadlo, zda by taková videa prošla v rámci EU PES jako DUMy... A zda by je nemohl tento portál zveřejňovat v rámci svých DUMů.

Komentář
Není nutné dělat úložiště videí. Nakonec i Khan používá YouTube. Stačilo by sbírat meta-data, případně udělat službu na podporu komunity převracečů. Nebojte, on se toho někdo, kdo má vhodný penězovod, ujme. Portál RVP to, mám obavy, nebude!

Komentář
Jen mě napadlo, že zrovna tohle by mělo smysl podporovat :-)

Komentář
Pro zájemce o bližší studium problematiky je zde ještě jeden docela zajímavý zdroj:
http://flipteaching.com/

Komentář
Jedno "převrácené" video: http://flocabulary.com/fivethings/

Komentář
Taktéž doporučuji zhlédnout zbylá videa Katie Gimbar - Katie Gimbar's Flipped Classroom FAQ, kde odpovídá na různé dotazy: http://goo.gl/zGn4C , přestože něco z nich je již popsáno v článku výše.

Komentář
Stephen Downes vyjádřil podstatu převrácené třídy dokonale odpovídající smyslu tohoto článku ve své aktuální přednášce z Estonska velmi výstižně. Budu se snažit citovat přesne: "Dělali jsme to tak vždycky, tak proč tomu dávat nový název? Snad proto, aby na tom mohl někdo vydělat. Hlavní problém je v tom, že to neděláme správně. Opravdové převrácení je, když se z žáků stanou učitelé, a naopak." (viz http://www.downes.ca/cgi-bin/page.cgi?post=57874)
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.