3 dobré

Jaroslav Seifert

Autor
Mgr. Michaela Bratková
Datum vložení
22.3.2018
12 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

báseň
Český jazyk a literatura
Devětsil
Jaroslav Seifert
Jazyk a jazyková komunikace
literatura

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
3 dobré
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Michaela Bratková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 10. 08. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Petr Koubek 15.10.2010

Komentář

Žák v textu netřídí a nevyhodnocuje, jak stojí v očekávaném oborovém výstupu, ale podle mého jen nachází informace...
Popřípadě využívá informace jiných oborů (Nobelova cena) - ne že by to bylo úplně špatně, ale měli bychom mít ambici, aby žák k textům (!!) přistupoval kreativněji, aby skutečně musel vyhledávat, srovnávat, třídit a vyhodnocovat informace. Jediný osobnější přístup zde umožňuje úkol, jaký měl básník vztah k mamince. Zase ale, zadal bych, dokaž to přímo v textu, jak by se to dalo říci jinak, proč je text melodicky a rytmicky vydán zrovna takto, proč ty něžné slovní a zvukové hříčky, srovnej s jinými (Halas, Zahradníček)...
Diskuse o samizdatu by byla príma, kdyby žák měl k dispozici (ale to už jdu nad rámec tohoto materiálu) výstřižky z tehdejšího oficiálního tisku (třeba), odborný historický text a například ukázku jiných samizdatů (Pavla Zajíčka; pak by měl opravdu "o čem" diskutovat). Toť jen několik didaktických námětů, jak aktivitu rozvinout a navázat :-)
Petr Koubek
Ondřej Neumajer 15.10.2010

Komentář

Dobrý den, musím se přidat k připomínce Petra Koubka. Skutečně bychom u studentů gymnázia měli jít dál, než jen k vyhledávání dat či data v textu. Ono to slovo "kriticky" ve znění očekávaného výstupu není jen tak, předznamenává nějaký kognitivní proces v žákově šedé kůře mozkové...