Jaroslav Seifert
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Pracovní list o básníkovi J. Seifertovi. Žáci se v úvodu seznámí s tímto významným autorem, v pracovní části prověří své znalosti a zamyslí se nad známou básní. Na závěr mají za úkol diskutovat o problematice samizdatu. Doporučuji pro starší žáky (gymnázium).
Pracovní list o básníkovi J. Seifertovi. Žáci se v úvodu seznámí s tímto významným autorem, v pracovní části prověří své znalosti a zamyslí se nad známou básní. Na závěr mají za úkol diskutovat o problematice samizdatu. Doporučuji pro starší žáky (gymnázium).
báseň
Český jazyk a literatura
Devětsil
Jaroslav Seifert
Jazyk a jazyková komunikace
literatura
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Michaela Bratková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 10. 08. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: pracovní list
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Petr Koubek
15.10.2010
Komentář
Žák v textu netřídí a nevyhodnocuje, jak stojí v očekávaném oborovém výstupu, ale podle mého jen nachází informace...
Popřípadě využívá informace jiných oborů (Nobelova cena) - ne že by to bylo úplně špatně, ale měli bychom mít ambici, aby žák k textům (!!) přistupoval kreativněji, aby skutečně musel vyhledávat, srovnávat, třídit a vyhodnocovat informace. Jediný osobnější přístup zde umožňuje úkol, jaký měl básník vztah k mamince. Zase ale, zadal bych, dokaž to přímo v textu, jak by se to dalo říci jinak, proč je text melodicky a rytmicky vydán zrovna takto, proč ty něžné slovní a zvukové hříčky, srovnej s jinými (Halas, Zahradníček)...
Diskuse o samizdatu by byla príma, kdyby žák měl k dispozici (ale to už jdu nad rámec tohoto materiálu) výstřižky z tehdejšího oficiálního tisku (třeba), odborný historický text a například ukázku jiných samizdatů (Pavla Zajíčka; pak by měl opravdu "o čem" diskutovat). Toť jen několik didaktických námětů, jak aktivitu rozvinout a navázat :-)
Petr Koubek
Popřípadě využívá informace jiných oborů (Nobelova cena) - ne že by to bylo úplně špatně, ale měli bychom mít ambici, aby žák k textům (!!) přistupoval kreativněji, aby skutečně musel vyhledávat, srovnávat, třídit a vyhodnocovat informace. Jediný osobnější přístup zde umožňuje úkol, jaký měl básník vztah k mamince. Zase ale, zadal bych, dokaž to přímo v textu, jak by se to dalo říci jinak, proč je text melodicky a rytmicky vydán zrovna takto, proč ty něžné slovní a zvukové hříčky, srovnej s jinými (Halas, Zahradníček)...
Diskuse o samizdatu by byla príma, kdyby žák měl k dispozici (ale to už jdu nad rámec tohoto materiálu) výstřižky z tehdejšího oficiálního tisku (třeba), odborný historický text a například ukázku jiných samizdatů (Pavla Zajíčka; pak by měl opravdu "o čem" diskutovat). Toť jen několik didaktických námětů, jak aktivitu rozvinout a navázat :-)
Petr Koubek
Ondřej Neumajer
15.10.2010
Komentář
Dobrý den, musím se přidat k připomínce Petra Koubka. Skutečně bychom u studentů gymnázia měli jít dál, než jen k vyhledávání dat či data v textu. Ono to slovo "kriticky" ve znění očekávaného výstupu není jen tak, předznamenává nějaký kognitivní proces v žákově šedé kůře mozkové...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.