Metodická doporučení pro rozvíjení čtenářské gramotnosti
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Petr Koubek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 24. 01. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
A vedle toho do žáků nabušit nějaké znalosti pro Dobešovo plošné testování? A kde vzít čas na čtení celých knih? Kolik ze čtyř hodin českého jazyka na druhém stupni ZŠ mohu věnovat čtení? Mým probémem nejsou metody, ale – čas.
Komentář
Zdeňku, nejsme Davidové Copperfieldové, ale jen pouzí úředníci. Bídně placení k tomu :)
Ale k Vaší poznámce konkrétně: je nutné se k jejímu sdělení připojit. Školství a jeho ministr, jak se zdá, mají napilno, protože honí moc zajíčků najednou. Na počátku volebního období ministr řekl, že se chce věnovat základnímu a střednímu školství, které buduje pevné základy informační společnosti: tedy zaměří se na to, zda žáci získávají kompetence nutné pro život patnácti nebo osmnáctiletých žáků a absolventů vzdělávání. Nyní se zdá, že jeho soustředění na základní a střední školství polevuje (asi si myslí, že je splněno...). Měl byste ale vědět, podpora gramotností možná dostane jinou podobu: vzniká strategie podpory škol k rozvíjení gramotností: říkám si, kdyby se neztratily dva roky debatami, které zajímají jen novináře: testy, maturity apod. a více se makalo na tom, jak revidovat a hlavně REDUKOVAT cíle vzdělávání a získat tak čas na podporu rozvoje žáků a jejich funkční gramotnost - a tím směrem se alokovaly prostředky ESF na podporu počátečního vzdělávání, OP VK - neřešili bychom dneska tolik závažných až neřešitelných problémů.
Komentář
Myslím, že se prodrbalo daleko více než poslední dva roky. Šance už byla se zaváděním rvp, tedy šance k tomu redukování a hlavně nasměrování základního vzdělávání ke gramotnosti. Jenomže neustále nás válcují vrabčí kampaně: kdysi jsme masově vyjížděli za osv, pak se prolobovala etická výchova, hlasitě zachrastila kasou finanční gramotnost a už na obzoru vlaje prápor vlastenectví. Podstatné stále uniká a pod tlakem zalostních testů možná i zaniká. Tak se bojím, aby ta strategie nebyla jen další takovou kampaní v řadě. Dáme vydělat profilektorům, zasuneme do šanonu nějaký ten certifikátek, možná se stihnou utratit nějaké ty evropské penízky, ale hlavně si počkáme, až se TO přežene. Potřebujeme nějakou národní strategii, něco pevnějšího než pseudozávazky politiků měřené periodami volebních období. Ale kde ji vzít?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.