Vliv otevřenosti na budoucnost školství
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 09. 01. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Omlouvám se, že vkládám odkaz místo diskuze, navíc související jen okrajově. Ale myslím, že je to článek natolik zajímavý, že stojí za přečtení a za zamyšlení. Zároveň nechci kvůli němu znovu vzdouvat hladiny diskuze o technologiích :)

Komentář
Paní Petrů, už se přece docela známe. Já vám rozumím. Vůbec mi nevadí, když se sama za sebe rozhodnete využívání technologií odložit. Může to klidně udělat většina z nás, ale jedině za předpokladu, že to rozhodnutí bude informované. Tuším jsem vám už docela dávno přiznal, že bych sám byl pro to, technologie jako třídu prostě zlikvidovat, a vrátit se do dob před průmyslovou revolucí. Čas utíkal tak klidně a pomalu. Ale to je jen sen! Dnes takové informované rozhodnutí znamená být si vědom toho, že naše děti nebudou schopné plně konkurovat těm, kteří jsou s technologiemi od útlého věku v kontaktu.
Pozor, New York Times drží politiku, která umožňuje veřejnosti online články číst jen nějakou dobu. Jakmile se octnou v archivu, dostane se k nim jen předplatitel. A tak se na váš článek bohužel nepodíváme.

Komentář
Článek je dostupný na této adrese http://www.nytimes.com/2011/10/23/technology/at-waldorf-school-in-silicon-valley-technology-can-wait.html?pagewanted=all

Komentář
Dík za opravu. Nevím, čím to bylo. Teď se mi to zobrazilo i bez jakéhokoli parametru - http://www.nytimes.com/2011/10/23/technology/at-waldorf-school-in-silicon-valley-technology-can-wait.html.
K obsahu nemám příliš co dodat. Přesně v tom okamžiku, kdy bych chtěl své dítě uchránit přílišné závislosti, uvažoval bych o té Waldorfské škole též. Samozřejmě jen tehdy, kdybych si byl jist, že technologie zvládá, což zde je zřejmé. Další příčinou by mohla být i neschopnost učitelů ve stávající škole technologie vhodným způsobem do výuky integrovat.

Komentář
Výstupy z projektů OPVK – to je jedna obrovská promarněná šance. Vznikly tisíce různých výstupů, ale zmizely v propadlišti izolovaných webů jednotlivých předkladatelů. A teď si stejnou chybu zopakujeme se šablonovými DUMy. A pohled na rychle uvadající portál rvp je tristní.

Komentář
Pane Sotoláři, doufám, že pár lístečků na uvadajícím Metodickém portálu se už zelená. Pilně zaléváme a hnojíme - a doufáme, že to bude co nevidět vidět :-) Každá rostlinka, když ji přestěhujeme, potřebuje nabrat sil. Díky, že nám zůstáváte věrný.

Komentář
S panem Sotolářem musím tentokrát bezvýhradně souhlasit. To, co jsme udělali s dobrým počátečním úmyslem tzv. strukturálních fondů, tj. zcela promarnili možnost zkvalitnit a modernizovat naše školství, nemá obdoby. Ať se podíváte, kam chcete, záměr se míjí účinkem a každý se zabývá již jen tím, jak získat nějaké peníze a neporušit formální pravidla.
Zrovna portál RVP je zcela signifikantním dokladem této skutečnosti. Projekt skončil, zajišťujeme tedy pouze povinnou udržitelnost. Kolik let budeme muset zalévat? Obávám se, že o hnojení nemůže být řeč.

Komentář
Asi je opravdu na místě přirovnávat současné hnutí požadující volné a otevřené sdílení informací k boji za svobodu proti totalitě. Mnoho mladých lidí vnímá jako totalitu i současný korporátní kapitalismus (viz např. Čína), který zjevně žene svět do záhuby. Lze očekávat, že protestů bude přibývat. Volný přístup ke vzdělání jde s tímto ruku v ruce. Podívejte se třeba na tyto 2 aktuální britské iniciativy, k nimž se přidala i celá řada významných profesorů věhlasných univerzit:
http://tentcityuniversity.occupylsx.org/
http://reallyopenuniversity.wordpress.com/
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.