Chatbot EMA
5 skvělé

Nová kultura v informační společnosti

Autor
Jana Vaňková
Datum vložení
4. 12. 2018
17 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

devianart
ICT
informační společnost
Písmák
publikování na webu

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jana Vaňková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 19. 10. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Ivan Ryant 19.10.2011

Komentář

Tohle se mi opravdu líbí. Taky si myslím, že dnešní lidé jsou tvořivější než byli konzumenti černobílé a později barevné televize přikovaní večer co večer po dlouhé hodiny k domácím oltáříčkům namodralým světlem magického oka/okna televizní obrazovky (myslím, že to jsou Slavnosti sněženek, kde na začátku filmu sledujeme okna chat ve večerním Kersku zářící jednotnou televizní modří). Tak to už je snad pryč...


Taky by se mi líbilo, kdyby všeobecné vzdělávání (řekněme na gymnáziu) mohlo mít formu, kterou popisuje autorka v článku - dovednosti vyhasínají, vědomosti zapmínáme, ale zážitky nás proměňují nevratným způsobem (slovem \"nás\" myslím učitele a studenty). A každý by měl na sobě pracovat individuálně, podle svého nadání, svým tempem a na své úrovni dokonalosti. To všechno (vedle spousty jiných, mnohdy méně lákavých možností) podporují moderní technologie, zejména ty informační - jen jich správně využít!


Ovšem s tím slovem moderní bych byl asi opatrnější. Nad větou \"Zatímco pedagog často není odborníkem v oblasti celé moderní kultury,...\" se možná leckdo podiví: copak současná kultura je stále ještě moderní? Moderní doba asi začíná v renesanci, jak se autorka zmiňuje. Moderna v umění - to je přelom 19. a 20. století. Nebo ten slavný film Charlieho Chaplina... Ale dnes? - mnoho lidí soudí, že moderní doba je už za námi.

Jaroslav Matějka 20.10.2011

Komentář

Díky za velmi pěkný a záslužný článek - nicméně nejde souhlasit s představou absolutní pasivity předinternetových generací. Zejména 2. polovina 60. let u nás byla dobou rozvoje kultury nejen ve filmu a knižní produkci, ale i v místní aktitivitě amaterských fotografů, výtvarníků nebo filmařů. Scházeli se aktivně v mnoha menších městech, předváděli veřejně svoji produkci. V průběhu normalizace byly ale i tyto aktivity rychle potlačeny. Ovšem počet lidí, kteří tehdy fotografovali nebo filmovali nebyl výrazně nižší než dnes, i když dnešní technika je daleko příjemnější a dostupnější.