5 skvělé

Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT

Autor
Bc. Monika Černá
Datum vložení
4.12.2018
9 0 9
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

fotografie
fotografování
ICT
výtvarná výchova

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bc. Monika Černá
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 26. 09. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Mgr. Lenka Říhová 27.9.2011

Komentář

Děkuji za inspiraci a shrnutí. Dovolila bych si doplnit užitečné online nástroje na úpravu fotografií http://www.pizap.com/http://resizeyourimage.com/, a tvorbu panoramatických fotografií http://www.dermandar.com/

Markéta Slachová 18.4.2012

Komentář


Jako přínos tohoto projektu vidím i to, že se studenti lépe zorientují ve světě ve kterém žijí. Více do hloubky si uvědomí, jak moc jsou vizuální informace, jako je např. reklama či fotky z médií, upravovány oproti realitě a dokáží vizuální informace vnímat s větším nadhledem a nepodléhat tolik vizuálnímu tlaku z okolí.

Veronika Stojanovová 18.4.2012

Komentář

Souhlasím s předchozím komentářem. Myslím, že téma fotografie a realita by mělo být vystaveno kritickému prozkoumání ve školních lavicích.  Zaměříme-li se např. na zmíněnou reklamní fotografii a fakt, že studenti jsou velkou cílovou skupinou reklamních sdělení, je evidentní, že si toto téma přímo říká o spojení s průřezovým tématem mediální výchova.

Hana Frohlichová 19.6.2012

Komentář

Myslím si, že téma fotografie je velmi nutné /v dnešní technologické době/ dětem ozřejmit. Proto velmi vítám takový návrh.

Helena Milerová 25.6.2012

Komentář

Začlenění digitální fotografie do výuky výtvarné výchovy ( tedy i propojení ICT s VV) pokládám za zcela běžnou, zároveň nevyhnutelnou součást výuky a tvorby ve VV. Jedná se o rovnocenný výrazový prostředek ve výtvarném vyjádření spolu s malbou či prostorovou tvorbou ad. Teorii fotografie (kompozice, atd.) bych také zachovala, alespoň v základech, umožňuje to studentům, žákům vybrat si cestu, kterou zvolí v rámci vlastní tvorby. Přesto, že v rámci vlastní tvorby nejsem velkým zastáncem postprodukce v digitální fotografii, rozhodně souhlasím, s tím, že je třeba znalost základní manipulace s programy, které umožňují měnit a experimentovat s obsahem a formou dig.fotografie. Vycházeje z vlastní praxe, už i s mladšími dětmi (např. 3. třída) se dá dobře s digi. fotografií a snadno dostupnými digi.fotoaparáty pracovat v hodině ( je to oblíbené výtv.médium). Děkuji za přínosné informace ohledně programů.

Karolína Krobová 16.8.2012

Komentář

Doplním jen, že souhlasím se zařazením základů komponování a práce s možnostmi fotoaparátů do výuky, nejen na gymnaziích, vždyť dnes fotí vpodstatě každý a měli bychom tedy znát - jak.

Jana Tomanová 17.8.2012

Komentář

tento článek se mi zdá jako velmi dobrý odrazový můstek pro výuku fotografie a vizuální komunikace na školách. Podle potřeb žáků se pak mohou individuálně rozvinout i důležitá sociální témata, která budou žáci chápat pomocí velmi blízké fotografie. Studenti se stávají vizuálním konzumem a měli by se ho naučit kriticky chápat. Takže směle do boje:)

Pavlína Hublová 18.6.2015

Komentář

Doplnění, které mi přišlo e-mailem:


I was doing a bit of research when I stumbled upon this page on your site. I noticed that you link to a number of graphic editor tools and was wondering if you have tried Canva? Here\'s a link: https://www.canva.com/create/wallpapers/. We\'d love to be included in your list.


Basically, Canva is a simple, drag-and-drop, design software that’s completely online and free to use.

Hana Kostková 9.3.2017

Komentář


Pro práci s upravováním snímků je velmi vhodný z nabídky Adobe - Photoshop, ten umožňuje upravovat snímek s využitím mnoha nástrojů jako jsou - vrstvy, masky, filtry. Nemám zkušenost s uvedenými programy a proto nevím, zda dovedou tuto formu práce také. U Photoshopu je možné s uvedenými nástroji a dostatečnou výbavou kvalitních fotografií např. rekonstruovat chybějící části soch, vizualizovat její konstrukční části. Napasovat jeden snímek do druhého a prolnout je dohromady natolik, že mají velmi dokonalý přechod.


S tímto programem je tedy možné do určitého prostředí i umisťovat objekty, při vizualizaci např. land artu, pomocí fotografie v přírodě, přidáním a upravováním velikosti a orientace objektů. Další možností je upravovat kontrast a barevnost i výběrem jednotlivých barev. 


Lze takto přetvořit i prostor, například vlastní pokoj, nebo osázení truhlíku různými květinami. Na obyčejnou zeď lze pomocí masek a vrstev namalovat úžasné a neskutečné věci.


Filtry lze využít k vytvoření reliéfu nebo různých uměleckých efektů.


Upravením vlastní fotky lze dosáhnout i minihry podobné mnohým v mobilu s úpravou účesu, přidáním zvláštních doplňku, umístěním do vtipné, či nelogické situace.


Inspiraci pro vytvoření jednotlivých úkolů i rozsáhlejších projektů je možné nasbírat i u umělců, jako je Zofia Kulik, skládáním jednotlivých fotografií (černobílých) do krásných obrazců.


Takovýmto projektem je možné práci s fotografií ozvláštnit a rozšířit možnosti a uspokojení, ne z pořízení bezduchého snímku, které je dnes již možné z téměř každého telefonu, které se hromadí a zabírají úložné místo, ale vizualizaci, která je možná ve snu, v mysli a to velice jednoduchým způsobem.