Dítě mezi rodiči, kamarády a učiteli
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jiří Zajíc
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 01. 07. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: neformální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Velmi zajímavé čtení, děkuji. Překvapuje mě, že školní strachy předhánějí i strach z neznámých lidí.

Komentář
Jsem rád, že Vás tohle téma zaujalo. Chystáme se postupně publikovat další výsledky z toho výzkumu. Některá dílčí zjištění jsme už tady na rvp.cz publikovali v dubnu a květnu.
To, že školni strachy mají navrch, je po mém soudu dáno zejména postoji rodičů: školní úspěch pokládá většina rodičů za rozhodující kritérium pro hodnocení vlastního dítěte. Proto i naprosté banality - například trojka či čtyřka z nějaké písemky - mají pro prožívání dětí tak velkou závažnost, ačkoliv z hlediska skutečných ohrožení i budoucnosti dětí vůbec takovou váhu nemají.
Kromě toho - a ten náš výzkum to potvrdil - nepokládá většina dětí učitele za příliš přátelské partnery. Většina dětí si myslí, že jim učitelé nedůvěřují, nemají na ně čas, nenaslouchají jim (viz graf). Škola je tedy významným stresujícím prostředím. Bohužel.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.