Chatbot EMA
5 skvělé

Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto

Autor
Mgr. Jitka Petřeková
Datum vložení
4. 12. 2018
38 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

dialog
Filla
galerie
Gutfreund
interpretace
interpretace uměleckého díla
pedagog
umění
Umění a kultura
Výtvarný obor

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Jitka Petřeková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 03. 08. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Hana Kostková 9.3.2017

Komentář


Technika zlacení plátkovým kovem je v této interpretaci velice zajímavá, myslím si, že by se mělo objevit i opodstatnění této metody, její historický kontext a variace.


Toto zhodnocení jinak levného materiálu ve hmotě je dovedené do dokonalosti formou zlacení plátkovým zlatem na poliment, které je mnohem náročnější technicky i finančně. Daný úkol se zabývá technikou uměleckého pojetí v daném formátu a využívá k tomu dostupné prostředky, co však opomíjí je uměleckořemeslná zručnost, která využívá náročné techniky nutné k vytvoření takového díla. Myslím si proto, že by mělo alespoň částečně obsahovat náhled do problematiky práce s plátkovým zlatem, protože metálové zlacení je značně jednoduší.


Práci s patinami lze také dotvořit více variacemi a dosáhnout odlišných efektů a to za použití, například pigmentovaných pryskyřičných barev, barev na vodní a olejové bázi. Další možností snížení lesku a získání patiny je vosková pigmentovaná emulze.


Také lazurování plátkového kovu do požadovaného odstínu. Tedy vytvoření zlatolaku na bázi pigmentované pryskyřice, kterou je možné na hliníkové fólii, udělat zlatý efekt. Tyto efekty značně rozšiřují škálu možností a prezentace díla.


To co dělá tato díla tak efektivní je i střídání světlých, hladkých lesklých ploch a hlubokých stínů vystupňovaných do velkých kontrastů. Proto, pokud je to možné a přijatelné v rámci galerijních parametrů doporučuji i ukázat různé nasvícení těchto uměleckých děl, která takto mohou působit různým dojmem a uvědomit si tak jejich plasticitu, prostor a zhuštění jeho vyjádření.


Další podle mého názoru podstatné rozšíření je degradace, koroze materiálu, rozlišení přirozené a získané patiny, jeho leštění a obrušování kovu - úbytek materiálu a to už jenom tak, že si každý posluchač bude moci přeleštit kůží, vrýt, přebrousit hrubým povrchem, nebo ohladit povrch například kousku měděného plechu. Jeho zanesení a opětovné přeleštění umožní uvědomit si neustálou ztrátu, pomíjivost a vznikající patinu.