Chatbot EMA
4 zdařilé

Jak učit geometrii

Autor
Marie Janků
Datum vložení
4. 12. 2018
14 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

bod
geometrie
geometrie v prostoru
geometrie v rovině
obrazce
tělesa
úsečka

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Marie Janků
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 04. 10. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Petrů 9.10.2011

Komentář


Paní Janků, článek je zajímavým průhledem do minulosti. Dovolte mi však, při vší úctě k Vaší práci, polemizovat s větou: \"...není tak důležité požadovat velkou přesnost a preciznost při rýsování ani u starších žáků...\". Pokud budeme vnímat geometrii jen jako přípravu pro architekty, konstruktéry, projektanty atd., asi budete mít pravdu, protože většina z nich používá dnes rýsovací prkno jako archiv a pracují v Cadu. Ale nechala byste si zavést nitrožilní infuzi od lékaře, o kterém byste věděla, že jeho rýsování nebylo zrovna moc přesné? Nebo řez při operaci, záleží na přesnosti? A to jsem pořád u hmatatelných příkladů. Ale co třeba vyjadřování? Nemáte pocit, že přesnost vyjadřování by mohla souviset s celkovou přesností, tedy i přesností rýsování? Ale vřele souhlasím, že na prvním stupni se má geometrie rozvíjet přirozeně (u nás ve škole např. do páté třídy děláme geometrii \"od ruky\", přičemž nám záleží na přesnosti, pak se k ní zase vracíme v deváté třídě, kde žáci kreslí od ruky platónská a jiná tělesa v různých perspektivách a průnicích - někdy i já žasnu, jak přesní dokážou být). Soustředění, vědomí východiska a cíle, trpělivost, pokora, sebevědomí; to jsou vlastnosti, které tím žáci získávají.


Děkuji za článek.