Škola z ptačí perspektivy
Autor
PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.
Poskytovatel
Datum vložení
22. 3. 2019
9
2
0
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy zaměřenou na rozvíjení prostorové představivosti a orientace. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována v 1. třídě větší městské školy a ukazuje, jak lze námět modifikovat podle podmínek na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy zaměřenou na rozvíjení prostorové představivosti a orientace. Zároveň ukazuje možné využití potenciálu vzdělávacího obsahu Matematiky a její aplikace k rozvíjení nejen matematické, ale i digitální gramotnosti. Aktivita byla realizována v 1. třídě větší městské školy a ukazuje, jak lze námět modifikovat podle podmínek na konkrétní škole. Text vznikl v rámci projektu PPUČ, financovaného z Evropských strukturálních a investičních fondů, který podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
digitální gramotnost
2
geometrie v prostoru
2
matematická gramotnost
2
Matematika a její aplikace
2
stavby z kostek
2
PPUČ
1
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
1x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
2
Základní atributy materiálu
- Autor: PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2019
- Datum vzniku: 21. 03. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
– zvyšování názornosti a prostorové představivosti s využitím praktických pomůcek
– propojování probírané látky (Geometrie v rovině a prostoru) s praxí (model školy), vč. návaznosti na digitální zobrazení map
– možnost modifikovat aktivitu pro starší žáky
V aktivitě je rozvíjena matematická gramotnost – stavba podle vzoru, tvoření vlastního vzoru, manipulativní činnosti, matematické modelování, práce s různými typy matematických textů.
V aktivitě je rozvíjena digitální gramotnost – při pořizování vlastního záznamu vyučující ukazuje žákům užitečné využití digitálních technologií při školní práci – zachycení skutečnosti. Práce se čtvercovou sítí je propedeutikou k bitmapové grafice, k práci s 3D objekty. Při práci s mapami a s měřítkem lze ukázat plánování tras za pomoci vhodných webových aplikací.
Aktivitu by bylo možné rozšířit a dát více prostoru pro slovní vyjádření žáků. Mohli by si např. dávat pokyny: "Postav stavbu ze 7 kostek, použij jen červené a černé. Dvě kostky stejné barvy nesmíš dát na sebe."