Úvod ke komentářům k vybraným úlohám PISA
Autor
Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze
Poskytovatel
Datum vložení
4. 12. 2018
23
0
2
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Tento článek je úvodním článkem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku 15 let. Na článcích seriálu pracoval panel čtenářské gramotnosti při Výzkumném ústavu pedagogickém. Tyto komentáře jsou publikovány pouze na Metodickém portálu www.rvp.cz. Pro ilustraci toho, jak testování PISA probíhá a co zjišťuje, jsme vybrali dvě úlohy. První zjišťuje žákovy dovednosti porozumění a práce s beletristickým textem (s krátkou povídkou Dárek), druhá schopnosti číst nelineární text (stromový diagram Práce) a zpracovávat informace v něm.
Tento článek je úvodním článkem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku 15 let. Na článcích seriálu pracoval panel čtenářské gramotnosti při Výzkumném ústavu pedagogickém. Tyto komentáře jsou publikovány pouze na Metodickém portálu www.rvp.cz. Pro ilustraci toho, jak testování PISA probíhá a co zjišťuje, jsme vybrali dvě úlohy. První zjišťuje žákovy dovednosti porozumění a práce s beletristickým textem (s krátkou povídkou Dárek), druhá schopnosti číst nelineární text (stromový diagram Práce) a zpracovávat informace v něm.
čtenářská gramotnost
PISA
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 13. 05. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Mgr. Ludmila Kovaříková
13.5.2011
Komentář
Velmi oceňuji tento článek. Myslím, že právě rozbor dovedností a jejich přiřazení k metodám nás může posunout k systémovému přístupu. A zároveň se mi líbí, že Úvod zdůrazňuje neviditelnost prožitku porozumění.
Mgr. Zdeněk Sotolář
13.5.2011
Komentář
Z té hromady myšlenek bych vypíchnul důraz na skutečné čtení a prožívání ucelených a smysluplných textů. Tady nám právě čítanky moc nepomáhají...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.