Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Virtuální výlety nejsou jen úsporou peněz

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
57 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

inovativní postupy
Virtuální výlety
vzdělávací technologie
WebQuest

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 15. 12. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Hana Konrádová 18.1.2021

Komentář

Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a tůr a online výlety mě rozhodně nemohou dostatečně uspokojit. Teď k Vánocům jsem si přála krásné nové outdoorové vybavení, jako například boty a hole. Už se moc těším, až v nich někam vyrazím.

Petr Tišl 22.1.2021

Komentář

Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak \"svaté\" věci, jako je exkurze, výlet, či jak tomu chcete říkat, v reálném prostředí, pak za mě jednoznačné ne. Jedná se pouze o náhražkové aktivity, které nemohou reálný život nahradit (byť využít je ve třídě může být dobré a zábavné). Můžete tomu říkat třeba \"výlet\". Jeho vzdělávací kvalita bude asi záviset na plánovacích a didaktických schopnostech pedagoga a ty mohou být různé. Jenže je tady spousta věcí, které jsou pro výchovu a život jedince nenahraditelné. Například pohyb v přírodě, dlouhodobější kontakt s kamarády, nutnost fungovat samostatně, přespat v neznámém prostředí bez maminky, ujít více než deset kilometrů a přežít, přežít vybití mobilního telefonu, koupit si sám svačinu, úpéct si buřt, zažít bouřku, mít \"rozchod\", povídat si po večerce .... Která aplikace mi(nám) to nahradí? Jaké dobrodružství zažiji na virtuální exkurzi (naprosto bezchybně naplánované)? Digitální optimismus ano, ale ne bez hranic!


Bořivoj Brdička 22.1.2021

Komentář

Pane Tišle,
vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v době zavřených škol a zákazu osobních kontaktů, nevidíte tu skutečnost, že takový naučný výlet se dá podniknout i online. Když jsem před 12 lety článek psal, byl americkým školám impulsem nedostatek peněz na naftu pro školní autobusy, které je na výlety běžně vozily. Mohu potvrdit, že tam je tato aktivita ještě mnohem běžnější, než u nás - viz Muzeum v USA a Kanadě jako "odborná učebna" (to jsem psal před 30 lety).