Norsko zavádí maturitu na počítači
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bořivoj Brdička
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 11. 05. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
http://plpnetwork.com/2012/06/20/students-reflect-norways-connected-testing-pilot/
Celkem zajímavý článek popisující první, dosud nezvyklé zkušenosti maturantů s připojením do internetu během zkoušky.

Komentář
Pane Brdičko, a MAS je studentům \"voperován\" pouze na dobu zkoušky, nebo napořád?

Komentář
Mám tři otázky: Proč si myslíte, že se nemůžeme počítačovému zkoušení vyhnout? Jak víte, že studenti nebudou schopni zvládnout test s tužkou? A co podle vás znamená \"blízká budoucnost\" a \"brzy\"?

Komentář
Pane Sotoláři, nezlobte se, ale pokládat otázky jako je Vaše č. 1 a č. 2 na stránkách Spomocníka není hodno inteligence jeho čtenářů (tedy, pokud nejste Troll a nemyslíte to jinak). Myslím, že stačí přečít jakýkoli článek Spomocníka, aby na Vás odpovědi z textu přímo čišely.
Zato otázka č. 3 je relevantní. Jen se bojím, že predikce takto futurologického charakteru jsou v dnešní hype době obtížné, a tím pádem i částečně irelevatntní. Ale odpověď by mne také zajímala.

Komentář
Rozhodne souhlasim s postojem \"mnohem rozumnější je připravit zadání zkoušky tak, aby student musel na místě předvést všechny své pro úspěch potřebné schopnosti a s využitím libovolných dostupných nástrojů dospěl až k použitelnému výsledku\".
Co se tyce otazky \"má-li smysl cokoli na studentském počítači blokovat\", samozrejme nema. A proc vlastne prenesli zkousku ze skolnich pocitacu na osobni pocitace studentu, pokud jim chteji neco blokovat? Z tohoto usuzuji, ze Norove tapou a nevedi, co vlastne chteji. (Kdyz trochu vybocim mimo skolstvi, zda se mi,ze Norove tapou a nevedi, co vlastne chteji v otazkach, proti kterym je zpusob skladani maturitnich zkousek bezvyznamnou prkotinou.)
Ze clanku jsem pochopil, ze duvodem pro pouziti laptopu studentu je pouziti prostredku \"nastavených tak, jak jsou zvyklí\". Ale co je tim nastavenim mineno? Jakesi bezvyznamne podruznosti, klavesove zkratky, pitomosti jako treba fonty? Co kdyz nekoho \"nastaveni, na ktere je zvykly\" je rozsahla knihovna scriptu (a treba i programu), o kterych vi, co pro nej delaji, ale netusi, JAK to delaji (protoze je napsal treba uz pred rokem)? Co z toho mu MAS zablokuje automaticky, a co z toho dokazi mudrci na druhem konci dratu rozpoznat a zablokovat rucne?
A poznamka zcela off topic pro kolegu Neumajera: podezirate-li nekoho z trollstvi, doporucovanou obranou jest nereagovat. Za sebe se priznavam, ze lecktere odpovedi (na otazky, ktere povazuji za legitimni) na mne z ruznych clanku necisi, a obcas potrebuji dovysvetleni.

Komentář
Může vůbec nastat situace, kdy \"Brzy nebudou studenti vůbec schopni papírový test s tužkou v ruce zvládnout\"? Myslím, že jenom tehdy, budeme-li o to usilovat. Budeme?

Komentář
Přiznávám, že mě překvapuje, jak hezky se diskutuje pod článkem starým již 3 roky. Způsobilo to asi mé přidání aktuálního odkazu, který ale asi skoro nikdo nečetl. Norové se za ty tři roky moc neposunuli. Tehdy o tom začali mluvit, a teď to již zavádějí. Téma je to samozřejmě pro nás velmi aktuální. Vypadá to, že teď, poté co jsme utratili 1.5 miliardy, budeme vymýšlet maturitu novou.
Pane Sotoláři, je správné si klást otázky a je přirozené se bránit všemu neznámému. Odpověď je ale zcela zřejmá. V situaci, kdy jediným místem na světě, kde se bude používat tužka a papír, budou školy, je tato dovednost zcela nadbytečná.

Komentář
A myslíte, že tato situace již aktuálně nastala? Zřejmě žijeme v odlišných vesmírech, ale já v tom svém stále vidím, jak mi řemeslník vyhotovuje fakturu na papíru, jak prodavač zaznamenává objednávku na papír, jak... Musím pokračovat? Možná jednoho dne tužka a papír zmízí, ale to se ještě nestalo. Možná jednou budeme po světě pobíhat s tabletem v ruce snad i na záchod (jako Rodney v Hvězdné bráně). Ale to se ještě neděje. Možná bude psaní tužkou na papír jednou opravdu zbytečně. Ale to ještě dlouho nebude. Proto jsem položil otázku KDY (dokonce uznanou za relevantní, i když částečně irelevantní). Možná se lišíme jen v tom, že vy vidíte BLÍZKOU BUDOUCNOST tam, kde já vidím \"raději\" DALEKOU BUDOUCNOST. Jaký smysl má maturita na počítači, když ho nejdříve zamoříme hlídacím \"virem\" a ještě se pojistíme slídivým okem kamery? Studentovi vše zablokujeme a uděláme z počítače spíše psací stroj? Norové se za tři roky nikam neposunuli. Je ta jejich minulost i naší budoucností?

Komentář
Smysl testování na počítači vidím v automatickém a rychlém vyhodnocování, přístupu k externím informacím, šetří to \"naše lesy\" a ekoligická stopa je menší (viz svážení zadání do škol auty u českých státních maturit)... Ale viděl bych to jako budoucnost u nás vzdálenější.

Komentář
Mrzí mě, když vidím, že i ti, kteří by měli chápat, nechápou.
Tady přece vůbec nejde o to, zda má smysl učit děti používat tužku. To zatím jistě smysl má. Maturita s přístupem do internetu reflekuje změněné výukové cíle školy. Místo faktických znalostí schopnost zpracovávat informace. Potřebujete-li bližší vysvětlení, moc hezky to nedávno vyložil Dave White - Technologie vrací pedagogiku tam, kde vždy měla být. To, že internet dokáže přenést data rychleji a levněji než speditérská firma za stovky milionů, je sice také pravda, ale o tom nasazení technologií do výuky a ověřování výsledků není!!!
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.