Chatbot EMA
4 zdařilé

Středověká řemesla

Autor
Helena Vašatová
Datum vložení
4. 12. 2018
14 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

archaismus
historismus
přejatá slova
přípony
vzory

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Helena Vašatová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 08. 09. 2010
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jana Kneřová 9.9.2010

Komentář

Navrhuji využít obrázky naší wiki http://wiki.rvp.cz/index....5%98emesla , případně můžete vložit na uvedenou stránku další fotografie řemesel.
Růžena Pekařová 9.9.2010

Komentář

Děkuji za nápad a vyjmenování snad všech řemesel, která u nás byla - jsou.
Aleš Franc 17.9.2010

Komentář

Velmi pěkný, zajímavý a opravdu praktický laděný příspěvek. Myslím, že žáky takto uchopená výuka musí bavit, neb se nejedná o žádnou \"suchou\" teorii, ale o skutečně barvité a zábavné vyučování, při kterém se však žáci dozvědí mnoho užitečných a účelných informací. Oceňuji také to mezipředmětové propojení češtiny, dějepisu a příp. němčiny.
V souvislosti s komentářem paní Pekařové si dovolím upozornit na to, že se v příspěvku nejedná o zdaleka vyčerpávající seznam řemesel - jen namátkou uvedu další příklady, např. cínaři, cvočkaři, hedvábníci, hřebenáči, jehlaři, kloboučníci, kopytáři, parukáři, řemenáři atd. atd., ale v příspěvku určitě nejde o to podat úplný seznam řemesel, takže to uvádím skutečně jen pro doplnění či zpestření.
Možná by stálo za úvahu ještě uvést řemesla do souvislosti se sdružováním jejich zástupců do řemeslnických organizací, tj. cechů, které až do poloviny 19. století hrály velmi důležitou roli v hospodářsko společenském životě měst.
A ještě jednu drobnou poznámku si dovolím učinit, tentokrát s ohledem na jazykové zaměření článku - určitým zpestřením i doplněním by možná bylo i zmínění konkrétních řemesel jakožto základu pro vznik pozdějších příjmení. Myslím, že v každé třídě by se našel minimálně jeden nositel příjmení po zástupci nějakého řemesla.
Tyto mé přípodotky nic nemění na tom, že se jedná o kvalitní a přínosný článek.