Praotec Čech a techniky dramatické výchovy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Zpracování pověsti o praotci Čechovi pomocí technik dramatické výchovy (kruhová diskuze, hra v roli, narativní pantomima).
Zpracování pověsti o praotci Čechovi pomocí technik dramatické výchovy (kruhová diskuze, hra v roli, narativní pantomima).
dramatická výchova
Hora Říp
Hra v roli
Kruhová diskuze
Narativní pantomima
Praotec Čech
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jana Kozlová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 27. 04. 2010
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Pavlína Hublová
27.4.2010
Komentář
Vynikající. Popisnost textu pomáhá učitelům smysluplně zařadit dramatickou výchovu do výuky. Doufám, že budou další náměty následovat ;-)
P.
P.

Petra Boháčková
27.4.2010
Komentář
Pokud jste z Ústeckého kraje, můžete celý projekt doplnit zapojením do soutěže pro děti Po stopách Praotce Čecha aneb Staré pověsti české v Ústeckém kraji. Více zde: http://www.rodina.cz/clanek7686.htm

Petra Boháčková
27.4.2010

Jana Kozlová
28.4.2010
Komentář
Reflexe hodiny nějak vypadla, omlouvám se a přikládám:
Reflexe hodiny: Hodina proběhla ve čtvrté třídě, jen jeden z žáků znal pověst O Čechovi. Žáci pracovali celou hodinu s velkým zájmem. Během narativní pantomimy, když pomocí novin přecházeli močál, se skupina rozdělila, půlka byla vpředu. Bylo zajímavé pozorovat, jak se neverbálně domlouvají. Nakonec se pro zbytek výpravy vrátili. Při výstupu na zástupnou rekvizitu, kterou byla židle - hora Říp, žáci opakovaně stoupali a říkali, co vidí v okolí hory. Náhodní kolemjdoucí se pro nás stali nějakým zvířetem – např. medvěd (zástupce ředitele) atd.
V závěrečné diskusi jeden chlapec řekl, že to bylo poprvé, kdy jako třída (holky, kluci) spolupracovali. Někteří se přiznali, že během cesty jim šlo několikrát o život, protože promluvili (porušili dané pravidlo).
Reflexe hodiny: Hodina proběhla ve čtvrté třídě, jen jeden z žáků znal pověst O Čechovi. Žáci pracovali celou hodinu s velkým zájmem. Během narativní pantomimy, když pomocí novin přecházeli močál, se skupina rozdělila, půlka byla vpředu. Bylo zajímavé pozorovat, jak se neverbálně domlouvají. Nakonec se pro zbytek výpravy vrátili. Při výstupu na zástupnou rekvizitu, kterou byla židle - hora Říp, žáci opakovaně stoupali a říkali, co vidí v okolí hory. Náhodní kolemjdoucí se pro nás stali nějakým zvířetem – např. medvěd (zástupce ředitele) atd.
V závěrečné diskusi jeden chlapec řekl, že to bylo poprvé, kdy jako třída (holky, kluci) spolupracovali. Někteří se přiznali, že během cesty jim šlo několikrát o život, protože promluvili (porušili dané pravidlo).
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.