Vztah finanční a ekonomické gramotnosti
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Článek se snaží propojit problematiku finanční a ekonomické gramotnosti ve výuce na středních školách. Autor dochází k závěru, že zásadním předpokladem k získání finanční gramotnosti je znalost principů ekonomie, a proto obhajuje výuku finanční gramotnosti v (samostatném) předmětu ekonomie.
Článek se snaží propojit problematiku finanční a ekonomické gramotnosti ve výuce na středních školách. Autor dochází k závěru, že zásadním předpokladem k získání finanční gramotnosti je znalost principů ekonomie, a proto obhajuje výuku finanční gramotnosti v (samostatném) předmětu ekonomie.
ekonomie
finanční gramotnost
středoškolské vzdělávání
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Slaný
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 10. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Jana Kneřová
18.10.2009
Komentář
Dobrý den,
ráda bych se zmínila o tom, že v diskuzích bylo otevřeno téma finanční gramotnosti v základním, gymnaziálním i odborném vzdělávání. Kolegové přinášejí zajímavé tipy na kurzy a doporučují literaturu.
ráda bych se zmínila o tom, že v diskuzích bylo otevřeno téma finanční gramotnosti v základním, gymnaziálním i odborném vzdělávání. Kolegové přinášejí zajímavé tipy na kurzy a doporučují literaturu.
Michal Skořepa
21.10.2009
Komentář
Dobrý den,
tezi, za kterou ve svém příspěvku bojuje Ing. Slaný, bych rád plně podpořil. Na seminářích finanční gramotnosti, které pořádáme pro učitele (viz www.cnb.cz/financnigramotnost) vždy zdůrazňujeme, že finanční trh je vlastně jen jedním typem obecnějšího ekonomického konceptu \"trh\" a že nejdůležitějším výstupem z ekonomických/finančních partií Výchovy k občanství a podobných předmětů není ani tak znalost konkrétních pojmů nebo čísel (to jsou věci v čase proměnlivé), nýbrž hlavně osvojení si zásad správného ekonomického uvažování - tyto zásady platily a budou platit pořád, a to ve finanční sféře i jinde v ekonomice. Doufejme tedy, že díky nynějšímu zájmu o finanční gramotnost pronikne do škol i výuka ekonomických témat. Právě touto logikou jsme byli ostatně vedeni při volbě názvu a struktury pracovních sešitů \"Finanční a ekonomická gramotnost\".
Hezký den přeje
M. Skořepa
tezi, za kterou ve svém příspěvku bojuje Ing. Slaný, bych rád plně podpořil. Na seminářích finanční gramotnosti, které pořádáme pro učitele (viz www.cnb.cz/financnigramotnost) vždy zdůrazňujeme, že finanční trh je vlastně jen jedním typem obecnějšího ekonomického konceptu \"trh\" a že nejdůležitějším výstupem z ekonomických/finančních partií Výchovy k občanství a podobných předmětů není ani tak znalost konkrétních pojmů nebo čísel (to jsou věci v čase proměnlivé), nýbrž hlavně osvojení si zásad správného ekonomického uvažování - tyto zásady platily a budou platit pořád, a to ve finanční sféře i jinde v ekonomice. Doufejme tedy, že díky nynějšímu zájmu o finanční gramotnost pronikne do škol i výuka ekonomických témat. Právě touto logikou jsme byli ostatně vedeni při volbě názvu a struktury pracovních sešitů \"Finanční a ekonomická gramotnost\".
Hezký den přeje
M. Skořepa
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.