Možnosti prezentace vizuální kultury
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Tento příklad obsahuje několik menších úkolů – krátkodobých projektů. Je zaměřen k cílené práci s informacemi a jejich následnému zpracování. Stěžejní je zde využití internetu jako hlavního informačního zdroje. Připomíná také úskalí relevance dostupných informací. Projekty se zabývají vznikem dokumentu, PC prezentací či tvorbou akcidenčních tiskovin jako jsou např. pozvánka či plakát. Zpracované materiály se žáci učí prezentovat dle zásad typografie, prezentace a dalších doporučených pravidel, časem prověřených. Neméně důležité je také vzájemné hodnocení a schopnost obhajoby vlastní práce. Nejlépe zpracované materiály mohou být rovněž použity k další výuce (dějiny výtvarné kultury, navrhování, ...). Rozsah projektů je přibližně 20 vyučovacích hodin (průběžně během roku) v závislosti na osvojení práce ve výukovém softwaru. Propojuje dějiny výtvarné kultury s ICT (textové editory, bitmapové a vektorové editory, vyhledávání na internetu,...). Zahrnuje též prvky mediální výchovy – rozvíjí potřebu čtení, hodnocení, selekce a zpracovávání mediálních informací a jejich modifikaci pro další média (prezentace, plakát, časopis).
Tento příklad obsahuje několik menších úkolů – krátkodobých projektů. Je zaměřen k cílené práci s informacemi a jejich následnému zpracování. Stěžejní je zde využití internetu jako hlavního informačního zdroje. Připomíná také úskalí relevance dostupných informací. Projekty se zabývají vznikem dokumentu, PC prezentací či tvorbou akcidenčních tiskovin jako jsou např. pozvánka či plakát. Zpracované materiály se žáci učí prezentovat dle zásad typografie, prezentace a dalších doporučených pravidel, časem prověřených. Neméně důležité je také vzájemné hodnocení a schopnost obhajoby vlastní práce. Nejlépe zpracované materiály mohou být rovněž použity k další výuce (dějiny výtvarné kultury, navrhování, ...). Rozsah projektů je přibližně 20 vyučovacích hodin (průběžně během roku) v závislosti na osvojení práce ve výukovém softwaru. Propojuje dějiny výtvarné kultury s ICT (textové editory, bitmapové a vektorové editory, vyhledávání na internetu,...). Zahrnuje též prvky mediální výchovy – rozvíjí potřebu čtení, hodnocení, selekce a zpracovávání mediálních informací a jejich modifikaci pro další média (prezentace, plakát, časopis).
autorský zákon
média a reklama
obrazová manipulace
počítačová grafika
prezentace
typografie
vizuální komunikace
vizuální kultura
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. František Kocourek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 09. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: odborné vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.