Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Jak pracovat s romskými žáky

Autor
Zuzana Martásková
Datum vložení
4. 12. 2018
39 1 0
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

gramotnosti1
Romové

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
1
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Renata Votavová 22.10.2019
  • Hodnocení zdroje:
Rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti je stěžejním cílem vzdělávání všech žáků. U některých znevýhodněných skupin žáků je tento proces komplikovanější a učitel při něm naráží na specifické překážky. U romských žáků tyto překážky představuje odlišnost v hodnotách uznávaných jejich komunitou. Pro učitele romských žáků je dobré se s těmito hodnotami seznámit.
Odkaz na publikaci vedoucí přímo z textu článku již není spolehlivě funkční. Materiál je ale stále dostupný zde:
http://asistentpedagoga.cz/assets/content/files/Jak_pracovat_s_romskymi_zaky.pdf
Komentář

Příručka je svým obsahem jedinečná. Napomáhá čtenáři s porozuměním některých projevů chování romských žáků, které pedagogičtí pracovníci vnímají jako barierové a neuvědomují si, že mnohé jsou zapříčiněny především odlišnými hodnotami uznávanými romskou komunitou.
Publikace vysvětluje, proč se ve vybraných situacích romský žák jedná jinak než ostatní. Teprve když bude pochopena odlišnosti těchto žáků, můžeme ve školách rozvíjet atmosféru otevřenosti, bezpečí a komunikace. A teprve tehdy učitel může úspěšně pracovat na rozvoji gramotnosti žáků, které jsou nezbytné pro jejich uplatnění v praktickém životě.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Zuzana Martásková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 09. 08. 2007
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay